Browsing Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu by Issue Date
Now showing items 1-20 of 256
-
İlköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeyleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada, ilköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde yapılan araştırmada 2007-2008 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında çalışan 365 ilköğretim ... -
Bir Faktör Olarak Eğitimin Kadının Aile İçi Kararlara Katılımı Üzerine Etkisi
(Oğuz Serin, 2012)Bu çalışma ile Türk ailesinin geçmişten bugüne kadar geçirdiği süreçte eğitimin kadının aile içi kararlara katılımı üzerinde etkinliğini tespit edilmek amaçlanmıştır. Kadının aile içindeki statüsünü belirleyen ... -
İki farklı yönteme göre okuma yazma öğrenmiş öğrencilerin okuduğunu anlama başarılarının karşılaştırılması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Bu araştırmada “Çözümleme (Cümle) Yöntemi” ve “Ses Temelli Cümle Yöntemi”ne göre okuma yazmayı öğrenmiş öğrencilerin farklı metin türlerine göre okuduğunu anlama başarıları arasında farkın olup olmadığı belirlenmeye ... -
Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ve demografik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Mehmet Dursun Erdem, 2014)Eğitim ve demokrasi birbiriyle yakından ilişkili iki kavramdır. Eğitimin en önemli görevlerinden biri demokratik yaşam tarzını benimsemiş bir toplum oluşturmaktır. Bu da demokrasiyi yaşam biçimi haline getirmiş ve olumlu ... -
Öğrencilerin öğretmenleri ile olan iletişimleri ile Türkçe dersi konuşma becerileri arasındaki ilişki
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2014)Bu araştırmanın amacı beşinci sınıf öğrencilerinin öğretmenleri ile olan iletişimleri ile Türkçe dersi konuşma becerileri arasında bir ilişkinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin öğretmenleri ile arasındaki iletişimin değerlendirilmesi
(Serdar Yavuz, 2014)Bu çalışmanın amacı beşinci sınıf öğrencilerinin öğretmenleri ile arasındaki iletişimin ne düzeyde olduğu ve öğrencilerin öğretmeni ile arasındaki iletişimlerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Bu ... -
Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi örneği)
(Muhammet Kuzubaş, 2014)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinde pedagojik formasyon ... -
Türk aile yapısının değişim ve dönüşümü ve bu değişim ve dönüşüme etki eden unsurların değerlendirilmesi
(Serdar Yavuz, 2014)Birbirlerine doğrudan akrabalık bağıyla bağlı olan, yetişkin üyelerin çocuklara bakma rolünde olduğu bir insan topluluğu olarak tanımlanabilen aile, toplumun en küçük yapı taşıdır. Aile, biyolojik, psikolojik, ekonomik, ... -
Öğretmen adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
(Asosjournal, 2014)Bu araştırma, öğretmen adaylarının çocuk haklarına yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi’nde pedagojik formasyon programında ... -
Öğretmenlerin aile işlevlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırma Öğretmenlerin Aile İşlevlerini Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmek amacıyla tesadüfi yöntem ile belirlenen 181 bayan, 167 erkek olmak üzere toplam 348 öğretmen üzerinde yürütülmüştür. Araştırma ... -
Okulöncesi eğitimi alan ve almayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma yazma başarılarının karşılaştırılması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırma okulöncesi eğitimi alan ve almayan ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okuma-yazma başarılarını karşılaştırmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden nedensel-karşılaştırma modelinde ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin türkçe dersi konuşma becerilerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi konuşma becerilerinin ne düzeyde olduğu ve konuşma becerilerinin öğrencinin cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışma, var olan ... -
Ses temelli cümle yöntemine göre ilkokuma yazma öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı; ilkokul birinci sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli Cümle Yöntemine göre ilkokuma yazma öğretimine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmenlere üç tane açık uçlu soru sorulup ... -
İlkokul programlarında yazı dersinin yeri
(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2015)Çalışmanın amacı ilkokul programlarında yazı dersinin yerini araştırmaktır. Türkçe’nin eğitim kurumlarında ana dili dersi olarak öğretimi 19. Yüzyıldan itibaren başlamıştır. Yazı dersinin 1924, 1926, 1936, 1948, 1968, ... -
Examination of the communication between lecturers and teacher candidates (an example of İstanbul Sabahattin Zaim University and Bulgaria Trakia University)
(Mehmet Dursun Erdem, 2015)This study aims to determine the level of the communication between lecturers and teacher candidates and to understand whether the communication level changes according to some variables. The sample consists of 351 ... -
Öğretmen Adayları ile Öğretim Üyeleri Arasındaki İletişimin İncelenmesi (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Ve Bulgaristan Trakia Üniversitesi Örneği)
(Mehmet Dursun Erdem, 2015)Bu çalışmanın amacı öğretmen adayları ile öğretim üyeleri arasındaki iletişimin ne düzeyde olduğu ve bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 akademik yılında ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı
(Muhammet Kuzubaş, 2015)Bu çalışmada proje temelli öğrenme yaklaşımı, proje temelli öğrenme yaklaşımının felsefi temelleri, projeler ve proje türleri, proje hazırlama aşamaları, proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğeleri, proje tabanlı öğrenme ... -
Eğitim ortamında öğretmen öğrenci iletişimi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2015)Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma için konuyla ilgili kaynaklara ve verilere ulaşılarak alan yazın taraması yapılmıştır. Araştırma ile ilgili 26 kitap, 7 ... -
Ses temelli cümle yöntemi ile okuma yazma öğrenen öğrencilerin farklı metin türlerine göre okuduğunu anlama başarılarının incelenmesi
(Muhammet Kuzubaş, 2015)Bu çalışmada ses temelli cümle yöntemi ile okuma yazma öğrenmiş öğrencilerin farklı metin türlerine göre okuduğunu anlama başarılarının ne düzeyde olduğu ve cinsiyet, anne baba eğitim düzeyi, okul öncesi eğitim alma durumu ...