Browsing Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu by ORCID "Mustafa Özgenel| 0000-0002-7276-4865"
Now showing items 1-7 of 7
-
Denetim modelleri: bir ölçek geliştirme çalışması
Özgenel, Mustafa; Yılmaz, Ayşe (Pen Academic Publishing, 2019)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin denetim modellerine ilişkin tutumlarını belirlemek için geçerli ve güvenilir Likert türü bir ölçme aracı geliştirmek ve elde edilen veriler ışığında ölçme aracını tanıtmaktır. Araştırmada ... -
Deneysel ölçüme dayalı beslenme eğitiminin ortaokul öğrencilerinin beslenme davranışlarına ve beslenme öz-yeterliklerine etkisinin incelenmesi
Özgenel, Mustafa; Özden, Ferah (Muş Alparslan Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı, deneysel ölçüme dayalı beslenme eğitiminin, ortaokul öğrencilerinin beslenme davranışlarına ve beslenme öz-yeterliklerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada, kontrol gruplu ön test-son test deneysel ... -
Ergenler için sosyal medya bağımlılığı ölçeği (ESMBÖ): geçerlik ve güvenirlik çalışması
Özgenel, Mustafa; Canpolat, Ömer; Ekşi, Halil (Hakan Coşkunol, 2019)Günümüzde teknoloji ve İnternet kullanımının giderek artış gösterdiği ve bu artışın beraberinde sosyal, psikolojik ve fiziksel sorunlar getirdiği bilinmektedir. Teknoloji ve İnternet’in aşırı kullanımına bağlı sorunlar ... -
Marmara öğrenme çevikliği ölçeğinin geliştirilmesi, geçerlik ve güvenirlik çalışması
Yazıcı, Şebnem; Özgenel, Mustafa (Uşak Üniversitesi, 2020)Araştırmanın amacı, bireylerin öğrenme çevikliğini belirlemek için kullanabilecek Likert tipi bir ölçek geliştirmektir. Araştırma nicel araştırma modellerinden betimsel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmada üç ... -
Okul yöneticilerinin karakter eğitimi yeterlik inançlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
Karsantık, İsmail; Özgenel, Mustafa (Ensar Neşriyat, 2018)Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin karakter eğitimi yeterlik inançlarını cinsiyet, yaş, mesleki ve yöneticilik kıdemi, medeni durum, mezun olunan fakülte, mezuniyet düzeyi ve görev yapılan okul kademesi değişkenlerine ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özgenel, Mustafa; Baydar, Feyza; Yılmaz, Filiz Çalışkan (Mehmet Dursun ErdemMehmet Dursun Erdem, 2018)Bilişim teknolojileri, işleri daha kısa sürede tamamlayarak işin verimliliğini ve kalitesini artıran modern araçlardır. Günümüzde bilişim teknolojilerinin önemi ve gerekliliği her geçen gün artmaktadır. Bu nedenle bireylerin ... -
Two factors predicting the academic success of high school students: justice in classroom management and school engagement
Özgenel, Mustafa; Bozkurt, Büşra Nur (Pegem Akademi Yayıncılık, 2019)The purpose of this study was to determine the predictive value of classroom justice perceptions and school engagement for academic success of high school students. The sample of the study consisted of 650 high school ...