Browsing İşletme by Issue Date
Now showing items 1-20 of 43
-
Türkiye turizm sektörünün ikincil ekonomik etkilerinin çarpan ve girdi-çıktı analizi yöntemi ile incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2015)Türkiye'de turizm sektörü, özellikle 2005 yılından sonra hızlı bir ilerleme kaydetmiş ve büyük bir döviz girdisi sağlayarak, ekonomiye ciddi anlamda katkılar sunmaya başlamıştır. Türkiye turizm sektörünün geliştirilmesine ... -
Kent içi raylı sistemlerde müşteri memnuniyetinin tespiti: İstanbul metrolarını kullanan yolcular üzerinde bir uygulama
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2016)Son yıllarda metropol kentlerinde nüfus yoğunluğunun artması ile birlikte kent içi toplu taşımacılık sistemlerine ihtiyaçta bir o kadar artmıştır. Bu kalabalık şehirlerde ulaşım ihtiyacını karşılamak için, teknolojinin ... -
Algılanan örgütsel adaletin iş motivasyonu üzerindeki etkisi: Üniversitelerde çalışan idari personel üzerine yapılan bir çalışma
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2016)Bu araştırma, algılanan örgütsel adaletin iş motivasyonu üzerine olan etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırma, Türkiye genelinde yer alan üniversitelerin idari birimlerinde çalışanların örgütsel adaleti nasıl ... -
Vakıf üniversitesi çalışanlarında örgütsel sinizm tutumunun işe yabancılaşma üzerine etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, vakıf üniversitesi çalışanlarında örgütsel sinizm tutumunun işe yabancılaşma üzerine etkisini araştırmaktır. İstanbul'da eğitim-öğretim veren 3 adet vakıf üniversitesinde görev yapan 177 personel ... -
İnsan kaynakları yönetimi açısından fazla çalışma kavramı ve çalışan motivasyonuna etkileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2016)Çalışmada fazla mesai ve bu durumun çalışanların motivasyonları üzerindeki etkileri ele alınmıştır. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümünde fazla çalışma kavramı ele alınarak bu durumun hukuki boyutlarına, uygulama modellerine, ... -
Lise ve üniversite evresindeki öğrencilerin kariyer çapaları ve sosyal ihtiyaçlarının değişimi ve ilişkisinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırmanın temel amacı bireylerin lise, üniversite ve yüksek lisans eğitimleri sürecinde sosyal ihtiyaçları ve kariyer çapalarının, düzey, değişim ve aralarındaki ilişkiler açısından incelenmesidir. Çalışma, bireylerin ... -
Şirketlerde nepotizm uygulamasının çalışanların iş tatmini ve tükenmişlik düzeylerine etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2017)Nepotizm konusu günümüzün en önemli problemlerinden biridir. Kamu ya da özel şirketlerde var olduğu bilinen ve sürekli gündemdeki yerini koruyan nepotizm algısı örgütsel unsurları direkt olarak etkilemektedir. Bu araştırmanın ... -
Bankacılık sektöründe net faiz gelirlerinin belirleyicileri: Türkiye örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2017)Bu çalışmanın amacı, 2005-2016 yılları arasında Türk bankacılık sektöründe faaliyette bulunan ticari bankaların net faiz gelirlerini etkileyen bankaya özgü faktörleri saptamaktır. Bu hususta araştırmaya konu olan veri seti, ... -
Sosyal medya pazarlamasının hazır gıda ürünleri tüketimine etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2017)Sosyal medya pazarlaması, son yıllarda popüler olan sosyal medya araçları kullanılarak yapılmakta ve gün geçtikçe de hem pazarlamacılar hem de tüketiciler açısından daha tercih edilir hale gelmektedir. Tüketicilerin artan ... -
Kendilerini muhafazakar olarak tanımlayan üniversite öğrencilerinin marka algısı: Giyim kuşam örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2018)Marka tutkusu günümüzde hem işletmeler açısından hem de tüketiciler açısından büyük bir öneme sahiptir. Özellikle tüketiciler açısından gitgide önem kazanmıştır. Markaya duygusal açıdan bağlanmakta marka tutkusunun temel ... -
Elektrik ve elektronik işletmelerinin üretim süreçlerinin ve kaliteye yönelik tutum ve uygulamalarının analizi: Karaköy bölgesi örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışmanın amacı, elektrik ve elektronik alanında üretim yapan işletmelerin kalite ve kalite iyileştirmesine dair tutum ve algılarını betimleyici bir çalışmayla ortaya koymaktır. Bunu yapabilmek içinde hem nitel hem de ... -
Bir bakım onarım organizasyonunda stok yönetimi optimizasyonu ve bakım planlaması ile entegre edilmesi üzerine bir uygulama
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2018)Bir işletmenin yönetmesi gereken binlerce stok kalemi bulunabilir. Sağlıklı yürüyen bir organizasyon için üretim, bakım, satış gibi süreçlerde bu kalemlerden herhangi birine ihtiyaç olunduğu an erişilmelidir. Fakat diğer ... -
Kadın çalışanların karşılaştıkları cam tavan sendromunun tükenmişlik düzeylerine etkilerinin incelenmesi: Kamu sektörü ve özel sektör İstanbul il örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı; kamu ve özel sektörde çalışan kadınların cam tavan sendromu, bunun tükenmişliğe etkisini incelemektir. Araştırma kapsamında Karaca (2007) tarafından geliştirilen Cam Tavan Sendromu Ölçeği ve Ergin ... -
Türk tekstil ve hazır giyim üreticilerinin doğrudan dış yatırım kararlarını etkileyen faktörlerin analizi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2018)Bu çalışma ile Türk tekstil ve hazır giyim firmalarının doğrudan yatırım yoluyla yurt dışına açılma süreçleri açıklanmaya çalışılmış, bu süreçlerin uygulanması stratejileri ve sebepleri tespit edilmiş ve mevcut yaklaşım ... -
Devlet üniversiteleri ile vakıf üniversitelerinin hizmet kalitesinin karşılaştırılması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2018)Üniversiteler eğitim sistemi üzerinde çok önemli bir yere sahiptir. Herhangi bir kurumda hizmet kalitesinin iyileştirilmesi arzu edildiğinde, hizmet kalitesinin ölçümü kaçınılmaz olmaktadır. İşletmeler, sundukları hizmet ... -
Ülkelerin senyoraj hakkını kullanması ve yıl içinde gayri safi milli hasılaya göre para basma miktarlarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2018)Dünya genelinde ekonomik çalkantılar son yıllarda artmış durumdadır. Siyasal çalkantılara paralel olarak gelişen bu durum, ülkelerin belirlemiş oldukları para politikalarında da değişime gidilmesine yol açmaktadır. Bu ... -
Kültürel zekâ ve duygusal zekânın liderlik tipleri üzerindeki etkileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2019)Günümüzde iş hayatında insan gücünün ve emeğinin önem arz ettiği hizmet, sanayi, eğitim vb. sektörlerde çok farklı kültürlere sahip bireyler bir araya gelerek aynı iş ortamlarını paylaşmaktadır. İnsan zekâsı gelişebilen, ... -
Örgütsel adalet ve örgütsel sessizliğin iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2019)Araştırmada, örgütsel adalet algısı ve örgütsel sessizliğin, iş tatmini ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma anket ... -
Türkiye'ye gelen yabancı sağlık turistlerinin hastanelerden bekledikleri hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti düzeyinin belirlenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2019)Araştırmanın amacı, ülkemize sağlık turizminden faydalanmak için gelen sağlık turistlerinin ihtiyacı olan hizmetten yararlanırken, hizmet beklentileri ve buna bağlı olarak da memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Sağlık ... -
Özel okul öğretmenlerinin günlük duygusal emeklerinin öğrencilerin akademik performansına etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, 2019)İnsanlarla etkileşimin bulunduğu mesleklerin hepsinde bireylerin duygu durumları iletişim için önemlidir. İş hayatında çalışanlar, müşterilerle etkileşim içinde bulunurken duygularını yönetebilmelidirler. Haliyle duyguların ...