Browsing Eğitim Yönetimi by Issue Date
Now showing items 1-20 of 261
-
Özel okul öğretmenlerinin eğitim programı okuryazarlığı, epistemolojik inançları ve bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)21. yüzyıl becerilerine sahip olan bireyler her durumda gerekli bilgilere erişebilen, sorunları çözebilen, etkili iletişimi sürdüren ve yeniliklere açık olan kişiler olmak durumundadır. Bunlar yenilikçi bireylere ait ... -
Öğretmenlerin değişime karşı tutumlarında örgütsel adanmışlığın ve bağlanma stillerinin (ilişkilerinin) rolü
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Değişim, kurumların kendilerini yenilemeleri ve teknolojik gelişimlere karşı açıklık açısından genel olarak olumlu bir duyguyu ifade eder. Bu bağlamda kurumun çalışanlarının bir şekilde değişime karşı hazırlıklı istekli ... -
Uluslararası yükseköğretim öğrencilerinin Türkiye'yi tercih nedenleri ile beklentilerinin karşılanma düzeyinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın amacı uluslararası yükseköğretim öğrencilerinin Türkiye'yi tercih nedenleri ile beklentilerinin karşılanma düzeyini incelemektir. Çalışma, araştırmanın amacına hizmet edecek şekilde nitel araştırma yönteminde ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin erken matematik eğitimine ilişkin pedagojik alan bilgileri ile özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Matematiksel öğrenme süreci insanın doğumundan itibaren başlar. Bu bilgiye bağlı olarak okul öncesi dönem, çocukların matematiksel kavramlarla tanışması, matematiksel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişmesi açısından ... -
Öğretmenlerin işe ilişkin duyuşsal iyilik algıları ile okul kültürü arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmada, öğretmenlerin işe ilişkin duyuşsal iyilik algıları ile okul kültürü algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2018-2019 ... -
Meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü ve öğrenen örgüt algıları
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın amacı, meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü ve öğrenen örgüt algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek ve öğretmenlerin örgüt kültürü ve öğrenen örgüt algılarının cinsiyet, yaş, mesleki ... -
Öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile iş yaşam dengesi ve motivasyonları arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Çalışmanın amacı öğretmenlerin mesleğine ilişkin tutumları ile iş yaşam dengesi ve motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden korelasyonel (ilişkisel) araştırma modeli ... -
Enneagram modeline göre öğretmen adaylarının kişilik tipleri ile sınıf yönetimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırma, Enneagram Modeline göre öğretmen adaylarının kişilik tipleri ile sınıf yönetimi öz yeterlik inançları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini; 2019-2020 eğitim öğretim yılında ... -
İlkokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sessizlik ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Araştırmanın amacı; ilkokul öğretmenlerinin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sessizlik ve örgütsel güven algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden korelasyonel (ilişkisel) ... -
Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi için hazırlanmış hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin göreve geldikten sonra almış oldukları hizmet içi eğitim programlarının yeterliliğini araştırmaktır. Araştırmada katılımcıların görüşlerini ve deneyimlerini sınırlamayarak en üst ... -
Ortaöğretimde görev yapan okul müdürlerinin kaygı düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı, 2020)Eğitimin başarılı olması okulların iyi yönetilmesi ile doğrudan ilişkilidir. Bir okulun iyi yönetilmesi de yöneticilerinin becerine bağlıdır. Okulların başarılı yönetilmesi için okul yöneticilerinin öngörü sahibi, liderlik ... -
Bağımsız anaokulu yöneticilerinin problem çözme ve etkili iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın amacı bağımsız anaokulu yöneticilerinin etkili iletişim becerileri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ... -
Okul yöneticilerinin kayırmacılık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin kayırmacılık davranışları ile öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evreni 2019-2020 Eğitim-Öğretim ... -
Tarih konulu dizilerin ortaöğretim öğrencilerinin tarih dersine yönelik tutumlarına etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırma tarih konulu dizilerin ortaöğretim öğrencilerinin tarih dersine ilişkin tutumuna etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Duygusal emeği yordayan faktörler: Psikolojik iyi oluş, lider üye etkileşimi ve işe bağlılık
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çeşitli demografik özellikleri göz önünde bulundurularak duygusal emek, psikolojik iyi oluş, lider-üye etkileşimi ve işe bağlılık düzeylerini belirlemek ve duygusal emek ile diğer değişkenler ... -
Öğretmen özerkliğinin örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi: Mesleki benlik saygısının aracılık rolü
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın amacı; öğretmen özerkliğinin, örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde, mesleki benlik saygısının aracılık rolünü belirlemektir. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin; öğretmen özerkliği davranışlarının, ... -
Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel destek algılarının örgütsel sinizm tutumuna yönelik etkisinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel destek algılarının örgütsel sinizm tutumları üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu bağlamda öğretmenlerin ... -
Ergenlerin algıladığı ebeveyn tutumu kişilik yapısı ve akademik kendini engelleme arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)Bu çalışma, lise öğrencilerinin algıladıkları ebeveyn tutumunun, kişilik yapısı ve akademik kendini engelleme üzerindeki etkisini incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin motivasyon ve okula ilişkin tutumlarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)Çalışmanın amacı, ilkokul 4.Sınıf öğrencilerinin motivasyon ve okula ilişkin tutumlarının incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma modellerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Bursa ... -
Okul ikliminin ortaokul öğrencilerinin demokrasi algılarına etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerin algıladığı okul ikliminin öğrencilerin demokrasi algılarına etkisini araştırmaktır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Sultanbeyli ilçesinde devlet okullarında öğrenim gören ...















