EFL learners' perceptions of culture in foreign language learning
Citation
Hürmüzlü, A. (2020). EFL learners' perceptions of culture in foreign language learning . (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
The aim of this study is to determine and reveal the perspectives of university stu-dents studying in the English Preparatory Program on the relationship between lan-guage and culture. It also aims to examine students' perspectives on British / Ameri-can culture (target culture) and to show how students are influenced by cultural ele-ments in the process of learning a foreign language. For this purpose, 100 students from different state and foundation universities participated in the study and an online survey was applied. In line with this study and the analyses carried out, the students' perception of the target culture and the impact of cultural elements on the students were determined. One of the results of the study is that students are ex-tremely aware of the inseparable relationship between language and culture, but ele-ments of the target culture may cause barriers against the target language in the lan-guage learning process. It is indicated that to remove these barriers against language learning, it is vital to balance the use of the target culture and local culture elements of both cultures in daily, weekly and / or annual lesson plans and curricula. Bu çalışmanın amacı İngilizce Hazırlık programlarında eğitim gören üniversite öğren-cilerinin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik perspektiflerini saptamak ve ortaya koymaktır. Ayrıca, öğrencilerin İngiliz/Amerikan kültürüne (hedef kültür) karşı bakış açılarını inceleyip, öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecinde kültürel öğelerden nasıl etkilendiklerini ortaya koymayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda, Türki-ye'nin çeşitli devlet ve vakıf üniversitelerinde İngilizce hazırlık eğitimi gören 100 öğrenciyle çalışılmış ve online bir likert ölçeği uygulanmıştır. Yürütülen bu çalışma ve yapılan analizler doğrultusunda öğrencilerin hedef kültür algısı ve kültürel öğelerin öğrenciler üzerindeki etkisi saptanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ayrılmaz bağın son derece farkında oldukları, ancak hedef kültüre ait öğe-lerin dil öğrenme sürecinde hedef dile karşı bariyerlere sebep olabileceği görülmüştür. Dil öğrenimine karşı oluşturulan bu bariyerleri yıkmak veya olabildiğince ortadan kal-dırmak için hedef kültür ve yerel kültüre ait öğelerin kullanımın dengesi ve dağılımın önemi ile her iki kültürün de günlük, haftalık ve/veya yıllık ders planları ve müfredat-taki yerinin önemi belirtilmiştir.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtCDo8hXhbi-cfF_aSik-o8Y5fWfGdjmQqEILvOS-I4Imhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/2356
Collections
- İngiliz Dili Eğitimi [20]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisi
Ballı, Asuman (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Okullardaki örgüt kültürünün öğretmenlerin yaratıcı düşünme eğilimlerine etkisinin belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu bağlamda amacın gerçekleştirilebilmesi için nicel araştırma yöntemlerinden olan ... -
Baghdad, from 1500 to Iraqi independence
Ceylan, Ebubekir (Brill Publications, 2016)Baghdad, spanning the banks of the Tigris at latitude 33°26’18” N, longitude 44°23’9” E, has been an important metropolis in the Muslim world since its founding in the second/eighth century. Its history from 1500 ... -
Okullarda örgütsel mutluluğun yordayıcısı olarak örgüt kültürü
Hacıoğlu, Mehmet (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2021)Bu araştırma okullarda örgüt kültürünün öğretmenlerin örgütsel mutluluk algılarını ne düzeyde yordadığını saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ...