Elektronik sınav sistemlerine yönelik siber saldırı ve caydırıcı yöntemler: Leukolion örneği

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Kind
articleMetadata
Show full item recordCitation
Akaslan, D . (2021). Elektronik Sınav Sistemlerine Yönelik Siber Saldırılara Karşı Önleyici Yöntemler: LEUKOLION Örneği . İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , 3 (2) , 178-183Abstract
Yeni Koronavirüs Hastalığına karşı alınan tedbirler kapsamında ülkemizde 16 Mart 2020 tarihinden
itibaren orta ve yükseköğretimde eğitim ve öğretimin mümkün olduğunca kesintiye uğramadan uzaktan
öğretim yöntemiyle devam etmesi kararlaştırılmıştır. Uzaktan öğretim ile birlikte hem ortaöğretim hem
yükseköğretim de sürekliliğin sağlanabilmesi için yeni araçlar ve yöntemlerin tasarlanması, üretilmesi ve
geliştirilmesi ihtiyacı hasıl olmuştur. Hem resmi hem de özel eğitim ve öğretim kurumları çözüm olarak
sahip oldukları altyapılara göre elektronik öğretim (ör., EBA TV), çevrimiçi öğretim (ör., YÖK Dersleri
Platformu.) ve eşzamanlı öğretim (ör., Zoom) ortamlarını günlük hayatımızın bir parçası haline
getirmişlerdir. Aynı zamanda, ölçme ve değerlendirme etkinlikleri de etkilenmiş olup sınavların
elektronik ortamda gözetimli yapılamaması neticesinde ertelenmesi veya iptal olmasına sebep olmuştur.
Çözüm olarak TÜBİTAK desteğiyle uzaktan öğretim yoluyla verilen derslerin ölçme ve değerlendirme
faaliyetlerinin hem gözetimli hem de gözetimsiz olarak elektronik ortamda yapılması için Leukolion
olarak adlandırılan bir elektronik sınav sistemi geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı Leokulion örneğinde
elektronik sınav sistemlerine yönelik siber saldırı ve caydırıcı yöntemleri analiz etmektir. Günümüzde çok
çeşitli siber saldırı yöntemleri bulunmasına rağmen çalışmada en yaygın olan kaba kuvvet saldırısı,
dağıtılmış hizmet aksatma saldırısı, siteler arası komut çalıştırma saldırısı ve yapılandırılmış sorgu dili
püskürtme saldırısı olarak bilinen yöntemler incelenerek caydırıcı yöntemler geliştirilmiştir. It has been decided to continue education and training in secondary and higher education with distance
education methods as much as possible without interruption as of March 16, 2020, within the scıpre of the
measures taken against the New Coronavirus Disease. With distance education, the need to design, produce
and develop new tools and methods has emerged in order to ensure continuity in both secondary and higher
education. Both public and private education and training institutions have made electronic education (e.g.
EBA TV), online education (e.g. YÖK Courses Platform), and simultaneous education (e.g. Zoom)
environments a part of our daily lives, according to the infrastructure they have as a solution. In the
meantime, assessment and evaluation activities were also affected, causing the postponement or
cancellation of the exams as a result of the inability to conduct the exams in the electronic environment
under surveillance. As a solution, an electronic exam system called Leukolion has been developed with the
support of TÜBİTAK to carry out the assessment and evaluation activities of the courses given via distance
education in an electronic environment, both proctored and unproctored exam. The aim of this study is to
analyze the cyber attack and deterrent methods in the case of Leukolion. Although there are various cyberattack methods available today, deterrent methods have been developed for the most common methods
namely brute force attack, distributed denial of service attack, cross-site command execution attack and
structured query language injection attack.