dc.contributor.author | Kadıoğlu Ateş, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T10:38:51Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T10:38:51Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8524 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/2755 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/255238/ismail-hakki-baltacioglu-talim-ve-terbiyede-inkilap | |
dc.description | Bu makale Crosscheck sistemi tarafından taranmış ve bu sistem sonuçlarına göre orijinal bir makale olduğu tespit
edilmiştir. ** Yrd. Doç. Dr., İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Anabilim Dalı, El-mek: hatice.kadiogluates@izu.edu.tr. | en_US |
dc.description.abstract | Birinci Kitap: Genel Değerlendirme
Birinci Bölüm: Eğitim-Öğretimde Esas Olan Eğitimdir: Ülkemizde eğitim ve öğretimin
amacı; “uslu, hafızası kuvvetli adamlar yetiştirmek”tir. İnsanların hayatındaki başarı, birinci
derecede bildiklerinin, zekalarının değil, teşebbüs, azim, dayanıklılık, cesaret ve gözüpekik gibi
ahlaki vasıflarının yani karekterlerinin ürünüdür. Yaşamak azminde bulunan bir milletin tek amacı;
“çocukları hayata hazırlamak” olmalıdır. Eğitim, hayat için en önemli hazinedir. Bir nesli “hayata
hazırlamak” maksadı; “şahsiyetlerde sağlam karakterler oluşmasını temin” ile mümkündür. Yalnız
hafizayı dolduran bütündiğer melekeleri hareketsiz bırakan bir ders her yönüyle yetersiz bir derstir.
Karakterin oluşmasına hizmet eden en önemli etken disiplin metodudur. Bütün eğitim- öğretim
düzenlemelerinin hareket kaynağı disiplini hürriyetle birleştirmektir. Hayat için en iyi adam
yetiştiren ülkeler “öğretim metodları en mükemmel olanlar değil”; “disiplin metodları en hür ve en
vicdani olanlar”dır. Eğitim-öğretimde amaç nedir? Birtakım cahil öğretmenlerin cevabı “çocukların kafasını
birtakım bilgilerle doldurmak” olacaktır. Onlar için terbiyeli ve bilgili bir öğrenci “dersini
ezberleyen, uslu duran”dır. “Uslu, hafızası kuvvetli” adam yetiştirmek için atılıyor dayaklar,
falakalar. Ezberlemek, okul hayatında bütün bütün başarıların, ödüllerin, takdirlerin, derecelerin,
terfilerin anahtarı gibiydi. Hafıza yalnız eğitim-öğretimin değil, bütün gençliğin bile geleceğini
ipotek altına almıştı. Olanca faaliyetlerini öğrencinin kafasını doldurmakla teskin eden, cahil,
görenek esiri öğretmenlerden okullarımızın kurtulmasını beklemek, hayale kapılmaktır. Eğitim ve
öğretim meselesinde, acaba babalar, analar ne düşünüyorlar. Çocuklarının mutluluğunu,
mükemmelliğini hafızasının yükünden çok karakterinin şeklinde, kuvvetinde, ahlakında gören
babalar, analar gerçi yok değildir, fakat bu gibilerin sayısı ne kadardır? | en_US |
dc.description.abstract | Turkish Studies
International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
Volume 10/11 Summer 2015, p. 1671-1690
DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8524
ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY | |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Mehmet Dursun Erdem | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.8524 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Talim ve terbiye | en_US |
dc.subject | Eğitim yöntemi | en_US |
dc.subject | Eğitim yönetimi | en_US |
dc.title | İsmail Hakkı Baltacıoğlu: talim ve terbiyede inkılap | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | Hatice KADIOĞLU ATEŞ |0000-0001-6916-1257 | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 10 | en_US |
dc.identifier.issue | 11 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1671 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1690 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Kadıoğlu Ateş, Hatice | |
dc.identifier.trdizinid | 255238 | |