Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKadıoğlu Ateş, Hatice
dc.date.accessioned2021-10-26T10:38:51Z
dc.date.available2021-10-26T10:38:51Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8524
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/2755
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/255238/ismail-hakki-baltacioglu-talim-ve-terbiyede-inkilap
dc.description Bu makale Crosscheck sistemi tarafından taranmış ve bu sistem sonuçlarına göre orijinal bir makale olduğu tespit edilmiştir. ** Yrd. Doç. Dr., İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Üstün Zekalılar Öğretmenliği Anabilim Dalı, El-mek: hatice.kadiogluates@izu.edu.tr.en_US
dc.description.abstractBirinci Kitap: Genel Değerlendirme Birinci Bölüm: Eğitim-Öğretimde Esas Olan Eğitimdir: Ülkemizde eğitim ve öğretimin amacı; “uslu, hafızası kuvvetli adamlar yetiştirmek”tir. İnsanların hayatındaki başarı, birinci derecede bildiklerinin, zekalarının değil, teşebbüs, azim, dayanıklılık, cesaret ve gözüpekik gibi ahlaki vasıflarının yani karekterlerinin ürünüdür. Yaşamak azminde bulunan bir milletin tek amacı; “çocukları hayata hazırlamak” olmalıdır. Eğitim, hayat için en önemli hazinedir. Bir nesli “hayata hazırlamak” maksadı; “şahsiyetlerde sağlam karakterler oluşmasını temin” ile mümkündür. Yalnız hafizayı dolduran bütündiğer melekeleri hareketsiz bırakan bir ders her yönüyle yetersiz bir derstir. Karakterin oluşmasına hizmet eden en önemli etken disiplin metodudur. Bütün eğitim- öğretim düzenlemelerinin hareket kaynağı disiplini hürriyetle birleştirmektir. Hayat için en iyi adam yetiştiren ülkeler “öğretim metodları en mükemmel olanlar değil”; “disiplin metodları en hür ve en vicdani olanlar”dır. Eğitim-öğretimde amaç nedir? Birtakım cahil öğretmenlerin cevabı “çocukların kafasını birtakım bilgilerle doldurmak” olacaktır. Onlar için terbiyeli ve bilgili bir öğrenci “dersini ezberleyen, uslu duran”dır. “Uslu, hafızası kuvvetli” adam yetiştirmek için atılıyor dayaklar, falakalar. Ezberlemek, okul hayatında bütün bütün başarıların, ödüllerin, takdirlerin, derecelerin, terfilerin anahtarı gibiydi. Hafıza yalnız eğitim-öğretimin değil, bütün gençliğin bile geleceğini ipotek altına almıştı. Olanca faaliyetlerini öğrencinin kafasını doldurmakla teskin eden, cahil, görenek esiri öğretmenlerden okullarımızın kurtulmasını beklemek, hayale kapılmaktır. Eğitim ve öğretim meselesinde, acaba babalar, analar ne düşünüyorlar. Çocuklarının mutluluğunu, mükemmelliğini hafızasının yükünden çok karakterinin şeklinde, kuvvetinde, ahlakında gören babalar, analar gerçi yok değildir, fakat bu gibilerin sayısı ne kadardır?en_US
dc.description.abstractTurkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 10/11 Summer 2015, p. 1671-1690 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.8524 ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMehmet Dursun Erdemen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studiesen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.8524en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTalim ve terbiyeen_US
dc.subjectEğitim yöntemien_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.titleİsmail Hakkı Baltacıoğlu: talim ve terbiyede inkılapen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridHatice KADIOĞLU ATEŞ |0000-0001-6916-1257en_US
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage1671en_US
dc.identifier.endpage1690en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorKadıoğlu Ateş, Hatice
dc.identifier.trdizinid255238


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record