İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazılarının yazma özelliklerinin ilişkileri açısından incelenmesi
Abstract
İnsan; yazının icadıyla birlikte yaşadığı, hayal ettiği, gördüğü, tanık olduğu kısaca
içinde bulunduğu tüm olay ve olguları yazıyla tarihe kaydetmiştir. Yazılı olan bilgi,
belge, doküman tüm insanlığın hizmetine sunulmuştur. Yazıya geçen şey her ne ise
o artık tüm zamanlarda kullanılabilirdir. Ayrıca tarih, kültür ve yazı arasında iç içe
ve sımsıkı bir bağ vardır. Yazılı belgeler sayesinde geçmişte var olan bilinir. Yazılı
olmayan sözlü tarih değişikliğe uğrayabilir, kaybolabilir. Güvenirliği düşüktür.
Oysa yazıya alınan tarih, varlığını ölümsüzleştirmiş demektir. Bu araştırmanın
amacı ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin bitişik eğik yazılarını yazma özelliklerinin
ilişkileri açısından incelemektir. Yazma özellikleri ile anlatılmak istenen yazma
hızı ve bitişik eğik yazıya ilişkin tutumdur. Araştırmada İstanbul ili, Esenler ilçesi,
Hasip Dinçsoy, Cumhuriyet ve Engin Can Güre İlkokulunda okuyan toplam 364
birinci sınıf öğrencisiyle 2010-2011 eğitim öğretim yılında çalışılmıştır.
Öğrencilerin bitişik eğik yazı yazma becerisi ile bitişik eğik yazıya ilişkin tutum
arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Öğrencilerin bitişik eğik yazı
yazma becerisi ile yazma hızı arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Human, with the invention of writing, all events and facts that he lived, dreamed,
saw briefly in which he witnessed, recorded in writing. Every written information
and document was presented to all mankind. The thing which is written, whatever
it is, is now available at all times. Additionally, there is a nested and tightly bond between history, culture and writing. Thanks to the writing documents, things that
in the past are known. Unwritten or oral history may change and may be lost. The
reliability of the unwritten is low. However, the written history means that it is
immortalised its existence. The aim of this study is to examine the relationship of
writing features of primary class students’ cursive handwriting. Which is meant by
writing features is attitude about cursive handwriting and writing speed. The work
group of the research was formed of 364 first graders selected from three primary
schools which were called Hasip Dinçsoy, Engin Can Güre and Cumhuriyet
Primary school in Esenler District of İstanbul province in 2010-2011. There was a
negative correlation between students’ cursive handwriting skill and the attitude of
cursive handwriting. There was a positive correlation between cursive handwriting
skill and handwriting speed.