Okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterlilik algılarının incelenmesi (Başakşehir ilçesi örneği)

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Kind
articleMetadata
Show full item recordCitation
Ak, G. K. , Yıldırım, B. & Ateş, H. K. (2016). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİLİK ALGILARININ İNCELENMESİ (BAŞAKŞEHİR İLÇESİ ÖRNEĞİ). Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 89-108.Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki yeterlilik algılarını belirlemektir. Çalışmada fenomenoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırma yöntemi içerisinde amaçlı örnekleme yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili Başakşehir ilçesine bağlı anaokullarında görev yapan okul öncesi öğretmenleri arasından gönüllülük esasına uygun olarak oluşturulmuştur. Belirlenen okullarda görev yapan 15 okul öncesi öğretmenine araştırma kapsamında görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler Ö1, Ö2, Ö3, Ö4, Ö5,……., Ö15 kodları ile kodlanmıştır. Öğretmenlerden beşinin kıdemi 8- 10 yıl arasında, altısının kıdemi 13-15 yıl arasında iken dört öğretmenin kıdemi ise 16-18 yıl arasındadır. Okul öncesi öğretmenlerince mesleki yeterliliğin mesleki yönden yeterli teorik bilgi ve uygulama becerisine sahip olma anlamı taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is preschool teachers' perceptions of professional competence to determine. The
phenomenology method was used to study. Research was conducted in the method of purposive sampling. In this
context, the study group in the 2014-2015 academic years, depending on the district of İstanbul Başakşehir
voluntary pre-school teachers working in kindergartens has created. Pre-school teachers working in the schools,
15 were applied to the scope of the research interview. Teachers who participate in the interview in the
framework of research ethics Ö1, Ö2, Ö3, Ö4, Ö5, ......., are coded with the code Ö15. 8-10 years of seniority of
five teachers, four of six were between 13-15 years of seniority if the teacher's seniority is between 16-18 years.
Professional aspects of professional competence by teachers from preschool sufficient theoretical knowledge and
practical skills have reached the conclusion that meaning.















