Çocuk melek mi, nur mu, çiçek mi?

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Kind
bookPartMetadata
Show full item recordAbstract
Türk şiirinde 1910Tardan itibaren, İbrahim Alaaddin Gövsa, Ali Ulvi Elöve,
Tcvfik Fikret’le başlayan çocuk şiirleri günümüze doğru artarak devam eder.
Bugün Türk edebiyatında önemli bir külliyat oluşturacak kadar çocuk şiiri
mevcuttur. Çocuğu konu eden bu şiirlerden bir kısmı antoloji haline
getirilmiştir. Çocuk şiiri antolojilerinden dördü şunlardır: Şiir Burcunda
Çocuk, Çocuk Şiirleri, Rüyalarımızın Sarışın Buğdayı, Cumhuriyet Dönemi
Çocuk Şiirleri. Bu çalışmada, yukarıda adı geçen çocuk şiiri antolojilerine
giren şiirlerde yer alan çocuk ve çocuk etrafında yapılan benzetme ve
istiareler tespit edilecektir. Çocuk ve çocuk etrafındaki bu benzetme ve
istiareler, bütünüyle çocuğun kendisi ile ilgili olan istiare ve benzetmeler
(Çocuk Şiirdir, Çocuk Çiçektir, Çocuk Her Renktir, Çocuk ve Hayvanlar,
Çocuk Farklı Bir Alemdir/Gelecektir, Çocuk Taılıdır/Değerlidir vs.) ile
çocuğun uzuvları ve hali (Çocuğun Yüzü, Yanağı, Gözü, Saçları, Sesi, Ağzı
vs.) başlıkları altında tasnif edilecektir. Bu tespitlerden sonra, bir manada
Türk şairinin çocukla ilgili hayallerinin bir kısmı ortaya çıkacak bir manada
ise Türk şairlerinin çocuk konusundaki ortak düşünüş noktaları tespit edilmiş
olacaktır. Since the 1910s, in Turkish poetry, the child poetries that began with
Ibrahim Aladdin Gövsa, Ali Ulvi Clove and Tcvfik Fikret, continues to
increase towards today. Today, in Turkish literature, there are many children
poems that will form an important corpus of poems. Some of these child
poems have been turned into an anthology. Four of these children’s poetry anthology are: Şiir Burcunda Çocuk, Çocuk Şiirleri. Rüyalarımızın Sarışın
Buğdayı, Cumhuriyet Dönemi Çocuk Şiirleri In this paper, the metaphors
about the child and around the child that are in the above-mentioned
children’s poetry anthology will be determined. These analogies and
metaphors arc classified with analogies and metaphors about the child and
around the child are related with entirely child (Child is a Poem, Child is a
Flower, Child Means is Every Clour, Children and Pets, Children Different
Worlds of Element / Humanity's Future, Children and Precious Things etc.)
and the child's limbs and state (The Face of The Child, Language, Eye, Hair,
Voice, Mouth etc.) After this determination, in this sense both a part of the
dream of children of Turkish poet will emerge and also common point of
thinking about children of Turkish poets will have been determined.