Korona virüs (Covid-19) pandemisi öncesi ve sonrası sosyal hizmet uygulamalarının incelenmesi: öğrenciler üzerine bir araştırma

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Kind
articleMetadata
Show full item recordCitation
Uysal, Z. , Dinç, H. & Sever, M. (2021). Covid-19 Pandemisi Öncesi ve Sonrası Sosyal Hizmet Uygulamalarının Araştırılması ve Öğrencilerin Online/Yüzyüze Uygulamaya Dair Görüşlerinin İncelenmesi. Sosyal Çalışma Dergisi, 5 (2), 230-244. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/scd/issue/67855/982036.Abstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de sosyal hizmet lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim ve pandemi döneminde gerçekleşen yüz yüze/online staja dair görüşlerini incelemek ve gelecek önerileri oluşturmaktır. Nitel araştırma tekniklerinden tematik analiz yöntemi kullanılan bu araştırmada, 12 farklı üniversiteden 12 sosyal hizmet öğrencisinin katılımı ile telefon görüşmesi yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde, birçok üniversitede pandemi öncesinde dahil oldukları eğitim programlarının pandemi süreci ile değiştiği görülmüştür. Bu süreç içerisinde üniversitelerin nasıl bir yol izledikleri, öğrencilerin bu süreci nasıl değerlendirdikleri araştırılmıştır. Pandemi sonrasında online staj adı altında devam eden uygulamaların verimliliği değerlendirilirken, eğitim programını değiştirmeyen üniversiteler ile karşılaştırılması yapılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular ışığında katılımcıların büyük bir çoğunluğu uzaktan eğitim ve staj yöntemlerine adapte olmakta zorluk yaşadıklarını, uygulama temelli eğitimin daha verimli olduğunu beyan etmişlerdir. Teorik eğitim ile pratik eğitimin harmanladığı sosyal hizmette yüzeysel (online staj) staj yöntemleri, öğrencileri psikolojik ve sosyal yönden olumsuz etkilemiştir. Staj yapamamanın meslek yaşamlarına olumsuz bir etki bırakacağını düşünmektedirler. Öğrenciler online stajı mesleki birikim sağlamak için çeşitli webinarlara, eğitimlere katılarak değerlendirdiklerini dile getirmişlerdir. Katılımcılar ayrıca bu süreçte iletişim, motivasyon ve derse katılım konularında sıkıntılar yaşadıklarını belirtmişlerdir. Yüz yüze staj yapma imkanına sahip olan öğrenciler ise virüsle beraber gelen önlemlerin yeterli olmadığını, sağlık konusunda tedirgin olduklarını ifade etmişlerdir. Gelecekte öğrencilerin yaşadığı sorunların çözümü adına öneriler ve beklentiler tartışılmıştır. The purpose of this research is to examine the views of social work undergraduate students on distance education and face-to-face/online field placements during the pandemic. In this research, we used thematic analysis, telephone interviews were made with the participation of 12 social work students from 12 different universities. In the light of the findings obtained in the study, the majority of the participants stated that they had difficulty in adapting to distance education and placements, and that application-based education was more efficient. Superficial (online internship) internship methods in social work, which combine theoretical education and practical education, have negatively affected students psychologically and socially. Participants evaluated that not being able to do an internship will have a negative impact on their professional lives. The students stated that they utlilized the online internship by participating in various webinars and trainings in order to obtain rofessional knowledge. Participants also stated that they had difficulties in communication, motivation and class participation during field placements. Students, who had the opportunity to do face-to-face regular field placements, stated that the measures that came with the coronavirus were not enough and they were uneasy about health concerns. Suggestion sand expectations for the future were discussed in light of the findings.