Okul yöneticilerinin okuldaki disiplin sorunlarıyla ilgili tutumlarının incelenmesi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Kind
articleMetadata
Show full item recordCitation
Vatansever Bayraktar, H., & Kaya, M. (2017). Okul yöneticilerinin okuldaki disiplin sorunlarıyla ilgili tutumlarının incelenmesi. Journal of Human Sciences, 14(1), 883-901. doi:10.14687/jhs.v14i1.4462Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul
yöneticilerinin disiplin sorunlarıyla ilgili
tutumlarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli
değişkenlere (cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi,
mezun olunan fakülte, kıdem, kurs, seminer ve
eğitim alıp almamalarına) göre farklılaşıp
farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma, genel
tarama modelinde nicel bir çalışmadır.
Araştırmanın örneklemi 2015-2016 eğitim
öğretim yılında Gaziosmanpaşa ilçesinde
bulunan, 7 ilkokul ve 5 ortaokul olmak üzere
toplam 12 kurumda görev yapmakta olan 103
yöneticiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Özcan (2008a) tarafından hazırlanan
“Yöneticilerin Okuldaki Disiplin Yaklaşımları”
anketi kullanılmıştır.
Veri analizi sonucunda, yöneticilerin disiplin
yaklaşımlarına yönelik tutumlarının orta düzeyde
olduğu bulunmuştur. Eğitim fakültesini bitiren
yöneticiler ile eğitim fakültesi dışındaki diğer
fakültelerden mezun olan yöneticilerin disiplin
yaklaşımlarına yönelik tutumları arasında anlamlı
bir farklılık görülmektedir. Diğer fakültelerden
mezun olan yöneticilerin eğitim fakültelerinden
mezun olan yöneticilere göre disiplin
yaklaşımları konusunda daha olumlu bir tutuma
sahip olduğu görülmektedir. Okul yöneticilerinin
disiplin sorunlarıyla ilgili tutumlarının cinsiyet,
yaş, branş, öğrenim durumu, mesleki kıdem,
kurs, seminer ve eğitim alıp almama değişkenlerine göre aritmetik ortalamaları
arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı
bulunmamıştır. The purpose of this study is to determine the
levels of elementary and secondary school
administrators' attitudes towards disciplinary
issues and to examine whether they vary by
various variables (gender, age, educational level,
faculty of graduation, branch, seniority, courses,
seminars and status of receiving training). The
study was prepared in accordance with the
relational screening model, one of the general
screening models. In the model of the study, the
relationship between the variables was examined
in accordance with the general and subpurposes.
The population of the study consisted
of school administrators working at public
elementary and secondary schools in Istanbul
province. The sample of the study consisted of
103 administrators working in a total of 12
institutions including 7 public elementary
schools and 5 secondary schools located in
Gaziosmanpaşa district in the 2015-2016
academic year. The "Disciplinary Approaches of
Administrators at School" Scale prepared by
Özcan (2008a) was used as a data collection
tool. As a result of the data analysis,
administrators' attitudes towards disciplinary
approaches were found to be at the medium
level. There is a significant difference between
the attitudes towards disciplinary approaches of
administrators who graduated from the faculty
of education and of administrators who graduated from other faculties other than the
faculty of education. It is observed that
administrators who graduated from other
faculties have a more positive attitude towards
disciplinary approaches compared to
administrators who graduated from the faculty
of education. The difference between the
arithmetic means of school administrators'
attitudes towards disciplinary issues according to
gender, age, branch, educational level,
occupational seniority, courses, seminars and
status of receiving training was not found to be
statistically significant.















