Öğrenciliğe Dönük Tutumun Cinsiyet, Başarı, Çalışma Ortamı ve Sınıf Düzeyleri Açısından İncelenmesi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2020Kind
articleMetadata
Show full item recordAbstract
Eğitim sürecinde öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal becerilerini geliştirecek değişkenlerin iyibelirlenmesi ve bunları etkileyen faktörlerin belirlenerek eğitim ortamlarının düzenlenmesi önemligörülmektedir. Bu nedenle bu araştırmada öğrencilerin özellikle akademik becerilerini etkilediği düşünülenöğrenciliğe dönük tutumun cinsiyet, başarı, çalışma ortamı ve sınıf düzeyleri açısından incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiş olup, araştırmanın evreni İstanbul iliKüçükçekmece ilçe sınırlarındaki tüm lise öğrencileridir. Araştırma da küme örnekleme yoluyla alt orta ve üstsosyo-ekonomik düzeyde bulunan üç okul random olarak belirlenmiştir. Öğrencilere araştırmanın amacıanlatılmış ve ölçekler araştırmaya katılmaya gönüllü 562 öğrenciye uygulanmıştır. Öğrencilerin başarıortalaması 82,30, yaş ortalaması da 16,51 olarak ölçülmüştür. Araştırmada Öğrenciliğe Dönük Tutum Ölçeğikullanılmıştır. Ölçeğin Gelişmeye Dönük, Değer (Anlam), Engel ve Belirsizlik olmak üzere dört alt boyutubulunmaktadır. Öğrencilerin demografik özelliklerini ölçmek amacıyla da bilgi formu hazırlanmıştır. Verilerinanalizinde iki grup ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığını test etmek için t testi, ikiden fazla gruportalamaları arasındaki farkın anlamlılığı içinde tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Genel olarakkadınların erkeklere, evde çalışma ortamı bulunan öğrencilerin çalışma ortamı bulunmayan öğrencilere göreöğrenciliğe dönük tutumları daha olumludur. Bununla birlikte başarı düzeyi yüksek olan öğrencilerin başarıdüzeyi düşük olanlara, 10. Sınıfların ise diğer sınıf düzeylerine göre öğrenciliğe dönük tutumlarının dahayüksek olduğu gözlenmiştir. Elde edilen bulgular genel hatlarıyla tartışılarak yorumlanmış ve önerilerdebulunulmuştur It is important to determine the variables that will improve the cognitive, affective and social skills of the students in the education process and to organize the educational environments by determining the factors that affect them. Therefore, in this study, it was aimed to examine the attitude towards studentship, which is thought to affect students' academic skills, in terms of gender, achievement, work environment and grade levels. The research was carried out in relational scanning model and the universe of the research is all high school students in Küçükçekmece district of Istanbul. In the study, three schools at lower, middle and upper socio-economic levels were randomly determined through cluster sampling. The purpose of the research was explained to the students and the scales were applied to 562 students who volunteered to participate in the study. The average success of the students was 82.30, and the average age was 16.51. Student Orientation Scale was used in the study. The scale has four sub-dimensions: Developmental, Value (Meaning), Barrier and Uncertainty. An information form was also prepared to measure the demographic characteristics of the students. In the analysis of the data, t test was used to test the significance of the difference between the means of two groups, and one-way analysis of variance was used for the significance of the difference between the means of more than two groups. In general, women have more positive attitudes towards students than men and students with a working environment at home than students without a working environment. On the other hand, it was observed that students with high achievement level had higher attitudes towards students than those with low achievement levels, and 10th grade students compared to other grade levels. The obtained findings were discussed, interpreted in general terms and recommendations were made.
Source
Turkish Studies - Educational SciencesVolume
15Issue
6URI
https://doi.org/10.47423/TurkishStudies.46826https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFeE56SXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12436/3336