Okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile çatışmayı yönetme stratejileri arasındaki ilişki
Citation
Kaymak, M. S. & Keskinkılıç Kara, S. B. (2016). Okul Yöneticilerinin İletişim Becerileri İle Çatışmayı Yönetme Stratejileri Arasındaki İlişki . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 6 (12) , 349-364 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/yalovasosbil/issue/27392/289028Abstract
Bu araştırmada okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile kullandıkları çatışmayı yönetme stratejileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Kartal ilçesindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya tabakalı küme örneklemi yöntemine göre 15 resmi ilkokul ve 15 resmi ortaokulda çalışan 744 öğretmen katılmıştır. Veriler, İletişim Becerileri Ölçeği ve Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, aritmetik ortalama, t testi ve korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda ilkokul ve ortaokul yöneticilerinin iletişim becerilerinin yüksek ve etkili düzeyde olduğu, çatışma yönetimi stratejilerinden en fazla uyma, en az hükmetme stratejilerini kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, okul yöneticilerinin iletişim becerileri ile kullandıkları çatışma yönetimi stratejileri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. In this research it is aimed to determine the relationship between primary and secondary
school managers’ communication styles and conflict management strategies they use. The target
population of the research is the teachers who work for the schools in Kartal district of İstanbul.
According to cluster sampling method, 744 teachers working at 15 primary schools and 15 secondary
schools were taken as sample. Data were collected through Communication Styles Scale and Conflict Strategies Scale. Data were analysed on the basis of sub-groups was expressed in percentage, and t-
test and correlation test was used in group comparisons. As a result of this research, it has been detected that primary and secondary school managers’ communication styles were high and effective
and on conflict management strategies they use adaptation-reconciliation strategy more than
avoidance-domination strategy. When the relationship between the managers’ communication styles
and their conflict management strategies is analysed, it has been detected that managers with high and
effective communication styles prefer adaptation-reconciliation strategy. Also it is found that there is
a positively significant relationship between interpersonal communication style and conflict
management strategies.