Lise öğretmenlerinin iş yaşamında yalnızlık düzeyleri ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki
Özet
Bu araştırmanın amacı İstanbul İli, Küçükçekmece ilçesinde, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı liselerde görev yapan öğretmenlerin iş yaşamında yalnızlık düzeylerini saptayarak örgütsel sessizlik düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Bu araştırmanın örneklemini farklı lise türlerinde görev yapan 602 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği ve Örgütsel Sessizlik Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t Testi, Tek Yönlü ANOVA, Pearson Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyon Analizlerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin iş yaşamında yalnızlık düzeyleri yaşa, medeni duruma, mesleki kıdeme, okulda bulunma süresine ve görev yapılan okul türüne göre farklılaşmamaktadır. Sadece duygusal yoksunluk alt boyutunda kadınların puan ortalaması erkeklerden daha yüksektir. Öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeyleri cinsiyete, yaşa, medeni duruma, mesleki kıdeme, okulda bulunma süresine ve görev yapılan okul türüne göre farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin iş yaşamında yalnızlık düzeyleri ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Örgütsel sessizlik iş yaşamında yalnızlığın anlamlı bir yordayıcısıdır. The purpose of this study is to determine whether there is a relationship between organizational silence and the loneliness levels of high school teachers working in schools that affiliated with the Ministry of National Education in the district of Küçükçekmece in Istanbul. The sample of this research consists of 602 teachers working in different types of high school. In the research, personal information form, Workplace Loneliness Scale and Organizational Silence Scale were used as data collection tools. In the analysis of the data, t Test, One-Way ANOVA, Pearson Correlation and Simple Linear Regression Analysis were used in independent groups. The level of loneliness of teachers in business life does not differ according to age, marital status, professional seniority, duration of school and the type of school served. In the emotional deprivation sub-dimension alone, the average score of female teachers is higher than male teachers. Organizational silence levels of teachers do not differ according to gender, age, marital status, professional seniority, duration of school and the type of school served. There is a low level of meaningful relationship between teachers' loneliness levels and organizational silence levels. Organizational silence is a significant predictor of loneliness in workplace.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=9MiDp3x86xrwjpi5-14w-anzHjoz3autTnEEteIstKmpOhYmG7d11w-oh3syhIILhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3507
Koleksiyonlar
- Eğitim Yönetimi [169]