Öğretmenlerin yöneticilerine sadakat düzeylerinin çeşitli boyutlarda incelenmesi
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin yöneticilerine sadakat düzeylerinin çeşitli boyutlarda incelenmesidir. Bu araştırmada karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Esenler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı resmi ortaokullarda görev alan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel örneklemi, küme örneklem ile tespit edilmiş olup, dönüt yapan 255 öğretmenden oluşmuştur. Nicel verilerin toplanmasında "Yöneticiye Sadakat Envanteri" kullanılmış ve elde edilen veriler SPSS 25 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizi için bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA), Cronbach Alfa güvenilirlik analizleri ile normallik analizi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel örneklemi, amaçlı örneklem yoluyla nicel örneklem içinden tespit edilen 40 öğretmenden oluşmaktadır. Nitel verilerin toplanmasında "Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu" kullanılmıştır. Nitel verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Çalışmanın nicel araştırma sonucunda; öğretmenlerin yöneticilerine sadakat düzeylerinin yüksek düzeyde, pozitif yönde anlamlı olduğu, nitel araştırma sonucunda ise öğretmenlerin, yöneticiye sadakat temasını; güven, liyakat, saygı, adalet ve sevgi alt temaları bağlamında değerlendirdikleri görülmüştür. Karma araştırmanın nicel ve nitel verileri beraber yorumlandığında; öğretmenlerin yöneticiye sadakat düzeylerinin nitel verilerle elde edilen beş alt tema ile pozitif ilişkide olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The purpose of this study is to examine teachers' level of loyalty to their managers in various aspects. In this study exploratory sequential pattern, a type of mixed research method, was used. The scope of the research consists of teachers working in official secondary schools affiliated to the Esenler District National Education Directorate in the 2017-2018 academic year.The quantitative sample of the research was determined by cluster sampling and consisted of 255 teachers giving feedback. "Loyalty to the Manager Inventory" was used to collect quantitative data and the data obtained were analyzed by using the SPSS 25 program. Independent groups t-test, one-way analysis of variance (One-Way ANOVA), Cronbach Alpha reliability analysis and normality analysis were applied for the analysis of the quantitative data of the research. The qualitative sample of the research consists of 40 teachers who were determined from the quantitative sample through a purposeful sample. "Semi-Structured Interview Form" was used to collect qualitative data. The analysis of qualitative data was done by content analysis method. As a result of the quantitative research of the study; it was seen that loyalty level of teachers to their managers is high and has positive correlation; and as a result of qualitative research teachers evaluated the theme of loyalty to the manager in the context of trust, merit, respect, justice and love sub-themes. When the quantitative and qualitative data of the mixed research are interpreted together; It was concluded that teachers' loyalty levels to managers are positively associated with five sub-themes obtained from qualitative data.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1DrR1LBmYq2BFQJY0HTkye-qmIfWXHLLqdG-c1m26fEkhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3524
Collections
- Eğitim Yönetimi [169]