2023 vizyonunda Türkiye ve Güney Kore lise eğitimlerinin karşılaştırılması
Özet
Güney Kore ve Türkiye lise eğitim sistemlerini karşılaştırmalı şekilde incelemek, bu araştırmanın amacıdır. Yapılan bu çalışmada hem Türkiye'nin hem de Güney Kore'nin eğitim politikalarına değinilmiş, lise müfredatları incelenmiş, öğretmen yetiştirme ve yönetici olma kriterlerine yer verilmiştir. Bu araştırmada özellikle Güney Kore'nin seçilmiş olmasındaki neden yaklaşık 40- 50 yıl gibi bir sürede birçok başarıyı gerçekleştirmiş olmalarıdır. Araştırmada kullanılmış olan teknik, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi tekniğidir. İki ülkenin eğitim sistemleriyle alakalı yürürlükteki mevzuattan, taranan kaynaklardan, uluslararası araştırma raporlarından, resmi internet sitelerinde yer alan bilgi ve belgelerden, bu alanla ilgili daha önce yazılan tez, makale ve dergilerden yararlanılmıştır. Çalışmada iki ülkenin de yakın tarihine yer verilmiş, Türkiye için Cumhuriyet Dönemi ve sonrası ele alınırken, Güney Kore için ise II. Dünya Savaşı sonrası dönem incelenmiştir. Diğer incelenen alanlar ise lise müfredat programları, okul türleri, öğretmen ve yönetici yetiştirme sistemleridir. Yapılan bu incelemelerde ders programları ve ders sayıları, kullanılan yöntem ve teknikler uluslararası sınavlar ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Her ne kadar yakın tarihleri savaşlar ve işgallerle dolu olsa da Güney Kore kendisine farklı bir yol çizmiş ve yaklaşık kırk yılda hem eğitim alanında hem de teknoloji alanında dünya devi olarak bilinen ülkeler arasında kendine yer bulmuştur. South Korea and Turkey comparatively high school education system to examine the way, it is the purpose of this research. In this study made both to Turkey and South Korea also touched on education policy, examined the high school curriculum, training teachers and administrators have also been given criteria. The reason why South Korea was chosen in this research is that they have achieved many successes in about 40-50 years. The technique used in the research is the document analysis technique, which is one of the qualitative research methods. We have benefited from the current legislation related to the education systems of the two countries, the sources scanned, international research reports, information and documents on official websites, and previously written theses, articles and journals on this field. The study also given the two countries' recent history, when discussing the Republican Period and later to Turkey, and South Korea II. The period after World War II is examined. Other areas studied are high school curriculum, school types, teacher and administrator training systems. In these examinations, the course programs and the number of courses, the methods and techniques used, international exams were discussed in detail. Although its recent history is full of wars and invasions, South Korea has drawn a different path for itself and has found itself among the countries known as world giants both in the field of education and technology in nearly forty years.
Bağlantı
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qll9WlfneBEhAR2kncRRmtOSDGZDEv8kfHUoA_rQXcvahttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3561
Koleksiyonlar
- Eğitim Yönetimi [261]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Zihinsel engelli bireylere orta öğretim düzeyinde verilen mesleki eğitimde yaşanan sorunlar
Balta, Mahmut (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmada zihinsel engelli bireylere orta öğretim düzeyinde verilen mesleki eğitimde yaşanan sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilen bulgular betimsel olarak analiz ... -
Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi için hazırlanmış hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesi
Aksakal, Ayşe (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin göreve geldikten sonra almış oldukları hizmet içi eğitim programlarının yeterliliğini araştırmaktır. Araştırmada katılımcıların görüşlerini ve deneyimlerini sınırlamayarak en üst ... -
Destek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumlulukları
Güven, Didem (Trakya Üniversitesi, Trakya Eği)Destek eğitim odası (DEO) hizmeti destek özel eğitim hizmetlerinden biridir. DEO hizmetinde, destek eğitim odası öğretmeniyle belirli zaman dilimde özel gereksinimli öğrenciye bireysel veya küçük grup şeklinde bireyselleştirilmiş ...
















