Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKırkıç, Kamil Arif
dc.contributor.authorBayer, Buket Metin
dc.date.accessioned2022-03-10T13:40:47Z
dc.date.available2022-03-10T13:40:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92Qll9WlfneBEhAR2kncRRmtOSDGZDEv8kfHUoA_rQXcva
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3561
dc.description.abstractGüney Kore ve Türkiye lise eğitim sistemlerini karşılaştırmalı şekilde incelemek, bu araştırmanın amacıdır. Yapılan bu çalışmada hem Türkiye'nin hem de Güney Kore'nin eğitim politikalarına değinilmiş, lise müfredatları incelenmiş, öğretmen yetiştirme ve yönetici olma kriterlerine yer verilmiştir. Bu araştırmada özellikle Güney Kore'nin seçilmiş olmasındaki neden yaklaşık 40- 50 yıl gibi bir sürede birçok başarıyı gerçekleştirmiş olmalarıdır. Araştırmada kullanılmış olan teknik, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi tekniğidir. İki ülkenin eğitim sistemleriyle alakalı yürürlükteki mevzuattan, taranan kaynaklardan, uluslararası araştırma raporlarından, resmi internet sitelerinde yer alan bilgi ve belgelerden, bu alanla ilgili daha önce yazılan tez, makale ve dergilerden yararlanılmıştır. Çalışmada iki ülkenin de yakın tarihine yer verilmiş, Türkiye için Cumhuriyet Dönemi ve sonrası ele alınırken, Güney Kore için ise II. Dünya Savaşı sonrası dönem incelenmiştir. Diğer incelenen alanlar ise lise müfredat programları, okul türleri, öğretmen ve yönetici yetiştirme sistemleridir. Yapılan bu incelemelerde ders programları ve ders sayıları, kullanılan yöntem ve teknikler uluslararası sınavlar ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Her ne kadar yakın tarihleri savaşlar ve işgallerle dolu olsa da Güney Kore kendisine farklı bir yol çizmiş ve yaklaşık kırk yılda hem eğitim alanında hem de teknoloji alanında dünya devi olarak bilinen ülkeler arasında kendine yer bulmuştur.en_US
dc.description.abstractSouth Korea and Turkey comparatively high school education system to examine the way, it is the purpose of this research. In this study made both to Turkey and South Korea also touched on education policy, examined the high school curriculum, training teachers and administrators have also been given criteria. The reason why South Korea was chosen in this research is that they have achieved many successes in about 40-50 years. The technique used in the research is the document analysis technique, which is one of the qualitative research methods. We have benefited from the current legislation related to the education systems of the two countries, the sources scanned, international research reports, information and documents on official websites, and previously written theses, articles and journals on this field. The study also given the two countries' recent history, when discussing the Republican Period and later to Turkey, and South Korea II. The period after World War II is examined. Other areas studied are high school curriculum, school types, teacher and administrator training systems. In these examinations, the course programs and the number of courses, the methods and techniques used, international exams were discussed in detail. Although its recent history is full of wars and invasions, South Korea has drawn a different path for itself and has found itself among the countries known as world giants both in the field of education and technology in nearly forty years.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEğitim politikalarıen_US
dc.subjectEducational policiesen_US
dc.subjectEğitim programlarıen_US
dc.subjectEducation programsen_US
dc.subjectEğitim sistemien_US
dc.subjectEducation systemen_US
dc.subjectGüney Koreen_US
dc.subjectSouth Koreaen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.title2023 vizyonunda Türkiye ve Güney Kore lise eğitimlerinin karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeSummary comparison of vision 2023 high school education in Turkey and South Koreaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorBayer, Buket Metin
dc.identifier.yoktezid690238en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record