Üniversite öğrencilerinde duygusal zeka ve psikolojik sağlamlığın affetme üzerine etkisinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinde duygusal zeka ve psikolojik sağlamlığın affetme üzerine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesinde çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte olan lisans ve lisansüstü öğrencilerinden oluşmaktadır. Çalışma 177 erkek ve 177 kadın toplam 354 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla kişisel bilgi formu, Duygusal Zeka Özelliği Ölçeği (TEIQue-Sf) Kısa Formu, Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Affedicilik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 programından faydalanılarak t testi, Anova, regresyon ve korelasyon analizleri ile test edilmiştir. Araştırma bulgularına göre üniversite öğrencilerinin affetme düzeyi ile duygusal zeka alt boyutu olan duygusallık ve sosyallik arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Affetme düzeyi arttıkça duygusal zeka alt boyutu olan sosyallik azalmakta iken, affetme arttıkça duygusallık artmaktadır. Ayrıca duygusal zeka ve alt boyutları ile psikolojik sağlamlık arasında pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. Duygusal zeka arttıkça psikolojik sağlamlık da artmaktadır. Ulaşılan bulgular mevcut literatür doğrultusunda tartışılmıştır. In this research, it is aimed to examine the effect of emotional intelligence and psychological sturdiness on forgiveness in universty students. The sample of this research consists of undergraduate and graduate students who studying in various faculties at İstanbul Sabahattin Zaim University. The research was carried put with the participation of total of 354 students that 177 women and 177 men. In this research, Personel İnformation Form, Emotional İntelligence Characteristics Scale Short Form (TEIQue-Sf), Short Psychological Sturdiness Scale and Forgiveness Scale were used for obtaining data. The data were tested with T test, Anova, Regression and Correlation Analysis using the SPSS 22.0 Program. According to the research findings significant relationships has been found between the level of forgiveness of university students and the subdimension of emotional intelligence, sensualty and socialty. As the level of forgiveness increases, the sociality, which is the lower dimension of emotional intelligence, decreases while the more forgiveness increases, the more emotional it increases.In addition, a positive relationship has been found between emotional intelligence, sub-dimensions of emotional intelligence and psychological sturdiness. As emotional intelligence increases, psychological sturdiness increases. The information that obtained was discussed in line with the existing literature.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=tqUiYt63sTQLTpozMJ92QvFNDGhHg3y-0MvpJn9_KwY4qkg9XQue_svAgcvF3NBahttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3593
Collections
- Eğitim Yönetimi [169]