The ELF features of English textbooks used at state schools in Turkey
Abstract
Küreselleşen dünyamızda İngilizce dünya çapında öğretilmektedir. Ancak bu öğretim; ülkelerin kanunlarına, uygulamalarına, kitap seçimlerine ve öğretmenlerin inançlarına göre değişiklik göstermektedir. Küresel bağlamda çok fazla kullanılmasıyla İngilizce uluslararası ortak dil olup, çeşitlilik göstermiştir. Bu ihtiyacın bilinmesine bağlı olarak, araştırma Türkiye'deki devlet okullarında ortaokul ve lise düzeylerinde kullanılan 8, 9, 10, 11, 12. sınıf ingilizce devlet kitaplarının uluslararası ortak dil olarak İngilizce'yi ne oranda içerdiğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı yayınlarına ait ders kitapları, İngiliz dilinin Amerikan ve İngiliz İngilizcesi kullanımı bakımından; kelime seçimi, kelimelerin yazılışı farkı, kelime telaffuzu farklılığı, aksan ve dil bilgisi bakımından incelenmiştir. Ardından, ders kitaplarının iletişimsel stratejileri ne oranda içerdiği, kültürel bağlamları ne oranda sunduğu ve bu ikisinin ortak dil olarak İngilizce ile ilgisinin olup olmadığına bakılmıştır. Veriler nicel şekilde toplanmış, tüm ders kitaplarının her ünitesine bakılarak detaylı şekilde incelenmiştir. Verileri analiz etmek ve yorumlamak amacıyla Vettorel & Lopriore'nin (2013) araştırmasında kullanılmış olan soruların bazıları alıntılanmıştır. Toplanan veriler, devlet okullarında kullanılan ders kitaplarının ortak dil olarak İngilizce (ELF) bakımından yetersiz olduğunu göstermiştir. Ayrıca, kitaplarda karakterler arasında kullanılan iletişim stratejilerine rastlanmış ancak ortak dil olarak İngilizce iletişim stratejilerinin kullanılmadığı bulunmuştur. English as a lingua franca (ELF) draws significant attention due to the common use of English in many countries. The shift in the global status of English has led many teachers to reconsider the way they teach English as well as the resources they employ in their language classes. The primary objective of this study is to investigate the use of ELF in the textbooks used in Turkish school settings. This study explores the linguistic and cultural aspects of the five local English language teaching (ELT) textbooks issued by the Turkish Ministry of National Education for state schools. One secondary school textbook and four high school textbooks are included in the study. The textbooks are investigated in terms of the use of English language use varieties such as vocabulary, spelling, pronunciation, accent and grammar; presence of ELF in reading, listening, speaking materials; effective communication strategies; and lastly, different cultural differences for ELF interaction. Data are collected using quantitative approach that examines all units and all parts of each unit systematically. For data interpretation, some questions are adopted from the study of Vettorel & Lopriore (2013). The findings show that the textbooks under examination do not reflect the ELF principles adequately in terms of English language use. The communicative strategies are found limited and there are not provided enough examples of interactions take place between native and nonnative speakers in the dialogues. In terms of reading, speaking, writing and listening skills the textbooks do not provide enough ELF examples. Inner, outer and expanding circle countries' cultural references take place in each textbook, but they do not reflect how English is used.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAhlq6c03JnnYnwiqIDvCuyQFlhs-CtSrbv1EjsnlDWvohttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3621