The adaptation of Indonesian students in Turkish society
Abstract
Türkiye, Endonezyalı öğrenciler de dahil olmak üzere uluslararası öğrenciler için çok çekici bir eğitim yeri olarak hedef ülkelerden biridir. Avrupa ve Asya olmak üzere iki kıtaya bölünmüş olan ülkenin coğrafi konumu çok stratejiktir, bu da birçok Endonezyalı turisti ve hatta Endonezyalı öğrencileri bu ülkeye gelip geçici olarak kalmaya istekli hale getirmektedir. Bu, Türkiye'nin birçok şehrinde üniversitelere yayılmış çok sayıda Endonezyalı öğrenci nüfusu ile kanıtlanmaktadır. Türkiye'de okumayı seçen Endonezyalı öğrenciler, sosyo-kültürel uyum süreci ve Türk toplumuyla kültürlerarası iletişim süreci sorunu yaşamaktadırlar. Araştırmanın temel amacı Endonezyalı öğrencilerin Türk toplumu ile uyum sürecini tespit etmektir. Araştırma hedeflerine hizmet etmek için karma yöntemler kullanılmıştır. Bu bağlamda "literatür taraması" ve "mülakat" olmak üzere araştırma iki ana sütun üzerine inşa edilmiştir. Derinlemesine mülakatlar, Türkiye'de 10 şehre dağılmış 20 Endonezyalı öğrenci ile yapılmıştır. Her ilden 1 erkek ve 1 kız olmak üzere en az 2 öğrenci alınmıştır. Endonezyalı öğrencilerin uyum sorunu bu mülakatlardan elde edilen verilere dayanmıştır. Ayrıca, resmi belgeler ve diğer kaynakların araştırılması sonucunda ikincil veriler de elde edilmiştir. Araştırmanın bulguları, dil engelinin Türkiye'ye uyum sağlayan Endonezyalı öğrenciler için en zor yön olduğunu ortaya koymuştur. İkinci olarak iklim ve yemek kültürü dilden sonra Endonezyalı öğrencilerin uyumunda karşılaşılan en önemli sorun olarak görülmektedir. Turkey is one of the destination countries as a location for studying which is very attractive to international students, including Indonesian students. The geographic location of the country is very strategic, which is divided into two continents, Europe and Asia, making many Indonesian tourists and even Indonesian students eager to come or stay temporarily in this country. This is evidenced by the large number of Indonesian students' population who spread throughout universities in many cities in Turkey. Indonesian students who choose to study in Turkey definitely experienced a process of socio-cultural adaptation and communicating intercultural with the local Turkish community. The main objective of the research is to identify the Indonesian students' adaptation with Turkish society. A mixed method has been used to serve the research objectives. In this context, research is based on two pillars, namely "literature review" and "indebted interview. The data obtained through practice interviews from 20 samples of Indonesian students that scattered in 10 cities in Turkey. The sample in each city consists of at least 2 students, 1 male and 1 female. In addition, secondary data also obtained from the results of searching official documents and other sources. The results of this study found that the language barrier is the toughest aspect for Indonesian students' adaptation in Turkey. The climate and food are also the heaviest aspects that Indonesian students face after language.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg0ePozD2KCGyblp1GBGtbk_FElgBH31lHprqD53PDmrohttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3722