Öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimi ve web tabanlı oyunlara yönelik tutumuna ilişkin bir araştırma
Abstract
Hâkim dil olarak tüm dünyada yaygın olarak öğretilmesinin yolunu açan bazı tarihi, siyasi ve teknolojik sebeplerden dolayı kontrol edilemez bir güce sahip olan İngilizce, evrensel bir fenomen olarak algılanmaktadır. Ancak; içerik açısından fakir, teknoloji bakımından eksik olan öğretmen merkezli eğitim modeli, beklenen eğitim çıktıları ile gerçek sınıf deneyimi arasında bir kontrast yaratmaktadır. Dolayısıyla, söz konusu çalışma öncelikle öğrencilerin bilgisayar kullanımı ve dil öğreniminde web tabanlı oyunların verimliliğine yönelik tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Daha sonra elde edilen bulgular ışığında İngilizce öğretiminde günümüzde karşılaşılan düşük motivasyon, yetersiz öğrenme koşulları ve verimsiz sınıf ortamı gibi temel sorunlara somut çözümler üretilmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının son çeyreğinde, İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Zorunlu Hazırlık Okulu'nda eğitim gören ve yaşları 18- 22 arasında değişen 231 katılımcının bilgisayar kullanım becerileri ve web tabanlı oyunlara yönelik tutumları üzerine görüşlerini almak için veri toplama aracı olarak iki bölümlü bir anket kullanılmıştır. Katılımcıların, özellikle de erkekler öğrencilerin, bilgisayar ortamında kendini yeterli gördüğünü, yenilikçi fikir ve araçlara dayanan teknoloji ile bütünleşmiş eğitimi talep ettiğini açıkça ortaya koyan araştırma sonuçları, öğrencilerin başarısızlığına uzun vadeli ve kalıcı çözüm olabilecek her an kullanıma hazır BDDÖ sistemlerinin yararlarından faydalanmak için yapılan yatırımları desteklemektedir. English is perceived as a universal phenomenon with its uncontrollable linguistic power due to some historical, political and technological reasons, which in turn has paved the way for this dominant language to be widely taught throughout the world. However, teacher-centered instruction model that is poor in content and lacking in technology creates a contrast between the expected education outcomes and real classroom experience. Therefore, the purpose of the study is firstly to investigate students' attitude towards the efficiency of computer usage and web-based games in language learning. Secondly, the findings are aimed to offer some concrete solutions to fundamental issues presently faced in English teaching, such as low level of motivation, unsatisfying learning conditions and counter-productive classroom environment. With respect to this objective, in the last quarter of 2015-2016 academic year, a two-part questionnaire was employed as a data collection tool to gather the views of 231 participants on their computer usage skills and attitude towards web-based games, who are students at Istanbul Sabahattin Zaim University Compulsory Preparatory School ranging in age 18 to 22. The outcomes of the data clearly demonstrate that participants, particularly male students, regard themselves quite sufficient in computers, and they all demand technology integrated education that is based on innovative ideas and instruments, which advocates investments to embrace the possible benefits of ubiquitous CALL systems for long-term and permanent remedy for failure of students.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB6zqzvJVmTnsRVRiiaJPKnJo3xOF-1vKJFUtdd9NhFTuWhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3830
Collections
- İngiliz Dili Eğitimi [20]