The tendency of using L1 in EFL classrooms by teachers and students (A case study in Havsa Atatürk Middle School)
Abstract
Bu çalışma, öğretmenlerin ve öğrencilerin yabancı dil öğretimi yapılan sınıflarda anadilin kullanımına yönelik tutumlarını ve sınıfta nerede, ne zaman, neden ve ne ölçüde kullanma eğiliminde olduklarını, anadil kullanımının öğrenciler üzerindeki bilişsel, psikolojik ve sosyal etkilerini ortaya koymaktadır. Ayrıca öğrencilerin yerli-yabancı öğretmen tercihlerinin yanında Türkçe ve İngilizce ders notlarının korelasyonunu araştırmaktadır. Bu sebeple Havsa Atatürk Ortaokulu'nda 120 öğrenciye yönelik bir anket ve 4 öğretmen ile bir görüşme yapılmıştır. İki değişken için t-testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Türkçe ve İngilizce ders notunun korelasyonunu hesaplamak için Pearson Korelasyon Katsayısı'ndan yararlanılmıştır. Edinilen verilere göre küçük yaştaki öğrencilerin, büyük yaştakilere oranla anadile daha fazla ihtiyaç duyduklarını göz önünde bulundurarak, aslında öğretmenlerin ve öğrencilerin anadilin mantıklı, ilkeli ve makul seviyede kullanımına karşı olumsuz bir tutumları yoktur. Bunun yanında anadil öğretmenlere, disiplin sağlamak, zaman kazandırmak ve onları takıldıkları yerden kurtarmak için yardımcı olurken öğrencilerin, öğrenmelerini desteklemek, yanlış anlamalarını gidermek, olumlu tutum oluşturmak ve kaygılarını azaltmak için yardımcı olur. Öğrencilerin yerli veya yabancı öğretmen konusunda ise baskın bir tercihleri yoktur. Ayrıca bu çalışma öğrencilerin Türkçe ve İngilizce ders notları arasında yüksek korelasyon olduğunu göstermektedir. This study includes the attitudes and views of teachers and students about the usage of L1 in EFL classes and also where, when, why, and to what extent they tend to use L1 in the classroom with its cognitive, psychological and social effect for the learners. Also the correlation between the success of Turkish lesson and English lesson of learners is investigated in addition to students' preference of their teachers whether to be a native or non-native. With a view of finding answers, a questionnaire was conducted to 120 students and 4 teachers were interviewed in Havsa Atatürk Middle School. For the purpose of revealing the difference between variables t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to compare more than two variable groups. Pearson Correlation Coefficient was used to reveal the correlation between learners' Turkish and English lesson scores. According to the results obtained from this study, teachers and students do not actually have negative attitudes towards the usage of L1 if it is used judiciously, in a principled way and to a reasonable extent taking into consideration that the younger learners need more L1 while the older want more L2. L1 use may also help teachers maintain discipline, save time, and release them when stuck, while for the students it may help boost learning, clarify misunderstanding, create positive attitudes and diminish anxiety. Students do not have any dominant preference about native or non-native teacher. And this study also shows that there is a very high correlation between learners' Turkish lesson scores and English lesson scores.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=fl0Kw4p1rmMDotyKRdYv1MlLFOcm9IJ8o_bFEa6snHijH7mT2GU_8Uhp-FD3xo3Fhttps://hdl.handle.net/20.500.12436/3891