A quantitative investigation of the factors affecting innovation perceptions of teacher candidates
Citation
Çorlu, M. A., AYDIN, E., & KIRKIÇ, K. A. (2017). A Quantitative Investigation of the Factors Affecting InnovationPerceptions of Teacher Candidates. EDU 7 Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(8), 16–37.Abstract
The aim of this paper is to investigate the innovation perceptions of teacher
candidates. The sample comprises of 189 second year students in the science,
mathematics and social sciences teaching departments. The data collection
tools are the Turkish version of the Individual Innovativeness Scale (IIS), and
the Domestic Factors Inventory. Regression analysis is the main data analysis
techniques. Results yielded a regression model in which the most powerful
determinant for innovation perception emerged as openness to experience. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yenilikçilik algılarını araştırmaktır.
Çalışmaya fen bilimleri, matematik ve sosyal bilimler öğretmenliği
alanlarından 189 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları Biriysel
Yenlikçilik Ölçeği’nin Türkçe versiyonu ve ailesel etkenler envanteridir.
Regresyon analizi veri analizi yöntemi olarak kullanılmıştır. Analizin ikinci döngüsü sonucunda yenilikçilik algısının en güçlü yordayıcısı olarak
tecrübeye açıklık değişkeni ortaya çıkmıştır.