İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi / IZU Social Sciences Journals
İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi hakemli ulusal bir dergidir. Bahar ve Güz olmak üzere yılda iki kez yayımlanır. Dergide Türkçe dışında yabancı dillerde yazılmış makalelere de yer verilir. Makaleler 5.000 kelimeyi geçmemelidir. Yazarlar yayımlanan makalelerin telif haklarını (85846 numaralı Fikir ve Sanat Eserleri kanunundan doğan işleme, çoğaltma, yayma, temsil ve elektronik ortamda yayınlama haklarını) İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesine devretmiştir. Dergide yayınlanan makalelerdeki görüşler yazarlarına aittir. Üniversite bu görüşler nedeniyle herhangi bir sorumluluk kabul etmez. Makalelerin ilk sayfasında Türkçe ve İngilizce özet, anahtar sözcükler ve makalenin iki dilde adı bulunacaktır. Yazım kuralı olarak zorunlu olmadıkça APA stili dışında herhangi bir stil kullanılmamalıdır.
News
It was published in 2012-215 under the name of İZÜ Journal of Social Sciences. Since 2016, its name has changed as Çekmece İZÜ Journal of Social Sciences / 2012-215 yılları arasında İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi adı ile yayınlanmıştır. 2016 yılından itibaren Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi olarak adı değişmiştir.
Sub-communities within this community
-
İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 1, 2012 [12]
IZU Social Sciences Journals, Volume 1, 2012 -
İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 1-2, 2013 [22]
IZU Social Sciences Journals, Volume 1-2, 2013 -
İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 2-3, 2014 [17]
IZU Social Sciences Journals, Volume 2-3, 2014 -
İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 3, 2015 [9]
IZU Social Sciences Journals, Volume 3, 2015
Recent Submissions
-
İslam teolojisinde haşir kavramı
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Haşir, ahiret günü evrelerinin en önemli evresidir. Başka bir deyişle haşir, ciddi ayrıntılarıyla son derece dehşet verici, ağır ve korkunç değişimleri olan bir evredir. Allah Teâlâ mealen şöyle buyuruyor: “İşte o gün ... -
Nutuk, hatıratlar ve kaynaklar ekseninde Şeyh Sait isyanı ve süreci
(İZÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)13 Şubat 1925 günü Türkiye’nin doğusunda başlayan Şeyh Sait isyanı, kısa sürede bölgeye yayılarak, ülke siyasetini derinden etkilemiş ve önemli sonuçlar doğurmuştur. Musul meselesinin çözülmeye çalışıldığı zaman diliminde ... -
Manevi rehberlikte proaktif bir yaklaşım olarak Hz. Muhammed’in (sav) örnekliği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu makale, manevî rehberlik alanında etkili ve özgün bir yaklaşım arayışından yola çıkmıştır. Öncelikle manevi rehberliğin başlıca ihtiyaç gerekçelerini, fonksiyonlarını, ilkelerini, beceri ve tekniklerini ortaya koymuştur. ... -
Modernitenin tanrıları
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yirminci yüzyıl şafağından kısa bir süre önce Nietzsche, tutkulu bir inanç gösterisiyle Tanrı’nın ölümünü ilan ediyordu. Günümüzde, bir yüzyıldan biraz fazla bir zaman sonra bile, bu öngörü hala pek inandırıcı ... -
Sosyal problem çözme eğitim programının ergenlerin karar verme süreçleri üzerindeki etkilerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışmanın amacı sosyal problem çözme eğitiminin 9. sınıf öğrencilerinin kararsızlık puanları üzerindeki etkisini ve bu etkinin kalıcılığını incelemektir. Araştırma bir Anadolu Lisesi’ne kayıtlı 124 öğrenci ile ... -
John Dewey: “Demokrasi ve Eğitim”
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma, Türkçe’ye çevirisi M. Salih Otaran tarafından yapılan ve 1996 yılında Başarı Yayıncılık tarafındna yapılan 336 sayfalık John Dewey'in Demokrasi ve Eğitim kitabının özetini içermektedir. -
Kitap özeti: İsmail Hakkı Baltacıoğlu: Türke Doğru
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Türke Doğru 176 sayfalık bir kitaptır. Yazarı, İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu’dur. Kültür Basımevi tarafından 1943 yılında İstanbul’da basılmıştır. Kapaktaki “üçüncü bin” yazısı baskı sayısını ve adedini belirtmektedir. Basan ... -
İnsanın evrimi: Kur’ânî kavramlar ve bilimsel kuramları
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)"Turan Koç tarafından çevirilmiştir." Kur’an temel evrim görüşünü kabul eder. Dahası, bilim adamları ile Kur’an, öncekilerin insanı evrim sürecinin doruğu olarak görmelerini dışarıda tutacak olursak, insanın, yaratıkların ... -
İletişim kuramları açısından medyatik aklın yapısı ve işleyişi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Gücü konusunda zaman içinde daha göreceli bir yaklaşım ortaya konmuşsa da hala çok büyük bir toplum kesimi medyanın diktatörce bir güce sahip olduğunu düşünmektedir. Bu çalışma, iletişim kuramları açısından medyatik aklın ... -
The effects of FDI shocks in South Africa: A global war approach
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)This paper uses the global vector autoregressive (global VAR) model to analyze the foreign direct investment linkages between South Africa and the BRIC (Brazil, Russia, India, and China) countries over the period ... -
Ekonomik krizlerin anatomik incelemesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada ekonomik krizlerin ortaya çıkış nedenleri ve etkileri, domino taşları örneğinde görüldüğü gibi nasıl zincirleme krizlere yol açtığı analiz edilmeye çalışılmıştır. Makalede Türkiye’deki ekonomik krizler örnek ... -
Elektronik para ve elektronik para kuruluşları
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Elektronik para (e–para), nakit paraya alternatif, yeni bir ödeme yöntemidir. E– para, elektronik olarak, kaydedilen, saklanan ve işlem gören parasal değerdir. E–para, nakit para ile kaydi para arasında, kaydi paraya ... -
Tekaful sigortacılık sistemi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı, İslam ülkelerinde yaygın olarak kullanılan Tekâfül (İslami Sigortacılık) sistemini Türkiye’de tanıtmak ve Tekâfül konusunda oluşan bilince destek olmaktır. Dünya’da doğal olarak Müslüman nüfusunun ... -
Aile içi şiddetin akademik başarı ve saldırganlıkla ilişkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırma, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinde aile içi şiddetin, saldırganlığa ve akademik başarıya olan etkisini incelemeye yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2012-2013 öğretim yılında İstanbul ili, ... -
Öğretmenler için siyasi ayrımcılık ölçeğinin geliştirilmesi çalışması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Okullarda örgütsel alanda yaşanan ve üzerinde çok fazla çalışılmayan sorunlardan biri olan siyasi ayrımcılığın geçerli ve güvenilir bir araç ile ölçülebilmesi ihtiyacından yola çıkarak bu araştırmada, öğretmenlerin siyasi ... -
Nitel veri analizinde bilgisayar programları kullanılması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Günümüzde özellikle sosyal bilimler alanında nicel araştırmadan çok nitel araştırmalar gözlenmektedir. Ancak araştırmacıların nitel araştırmalar konusunda yeterince donanımlı olmadıkları görülmektedir. Bu çalışmanın ... -
Karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırma, karma öğrenme yöntemi ile farklılaştırılmış öğretim ortamının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektedir. Bu amaçla 10. sınıf Kimya dersinin “Maddenin Halleri” ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin türkçe dersi konuşma becerilerinin değerlendirilmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu çalışmada 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi konuşma becerilerinin ne düzeyde olduğu ve konuşma becerilerinin öğrencinin cinsiyetine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışma, var olan ... -
Yeni türk edebiyatında çocuk-çocukluk temalı şiirler üzerine bir tasnif denemesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Genel anlamda edebiyatta, özelde ise şiirde millet, hasret, aşk, tabiat, çocuk, askerlik, oyun vb. çok farklı temler değişik yönleri ile işlenir. Herhangi bir millet ölçeğinde bu temlerin hangi dönemde ne şekilde ele ... -
Eğitimde ezber yönteminin yeri konusunda yönetici ve öğretmen görüşleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, yönetici ve öğretmenlerin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir. Eğitim öğretimde ezber yönteminin öğrenmeye katkı düzeyi, hangi durumlarda ...