Öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılımı (Kosova örneği)
Citation
Metlilo, E. (2017). Öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılımı (Kosova örneği). (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Bu çalışmanın amacı ailelerin eğitime katılım düzeyini öğretmen ve veli görüşlerine göre belirleyebilmektir. Araştırmanın evreni 2015-2016 öğretim yılında Kosova'nın Prizren şehrinde resmi okullarda görevli 1953 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklemi ise araştırmaya gönüllü olarak katılan Türkçe, Boşnakça ve Arnavutça eğitim veren 300 öğretmenin ve 2015-2016 öğretim yılında Kosova'nın Prizren şehrinde devlet ilk ve orta okullarında Türkçe, Boşnakça ve Arnavutça öğrenim gören toplam 105 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Öğretmenlerin ve velilerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 20. programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilere ilişkin frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri bulunmuştur. Nicel verilerin değerlendirilmesinde aralarında anlamlı farklılığın olup olmadığını belirleyebilmek için t-testi, tek yönlü varyans analizi ve farklılığın kaynağını tespit etmek için ise Post-Hoc Scheffe testleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; ailelerin eğitime katılımı öğretmen görüşlerine göre yüksek düzeyde, veli görüşlerine göre orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the educational attainment level of the parents according to teacher and parental views. The total field of the study covers 1953 teachers working at public schools in Prizren in academic year 2015-2016. The case study is limited to the opinions belonging to 300 teachers of Turkish Bosnian and Albanian community who took part volunterly in the study and 105 parents of pupils studying in primary and secondary public schools in Prizren in academic year 2015-2016. The data has been gathered through likert type scales. The analysis has been done using SPSS 20th programme in accordance with the given responses. The frequency, percentage, standard deviation, and the arithmetic average values related to the data have been found. In the process of quantitative data evaluation the t-test and the one way variance analysis have been applied with purpose of proving any reasonable differences. On the other hand, the Post-Hoc Scheffe tests have been done in order to determine the source of the variations. According to findings; It was determined that parents 'participation in education was at a higher level than the teacher's opinions and moderate at the level of the parents' views.
Collections
- Eğitim Yönetimi [269]