12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısı
Citation
Çapar, M. (2015). 12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısı. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Bu çalışmanın temel amacı zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasını sağlayan yasal düzenleme (4+4+4) üzerine öğretmen ve öğrencilerde oluşan algıları tespit etmektir. Farklı algıları, nedenleriyle açıklamak için İstanbul Beylikdüzü ilçesinde faaliyet gösteren 7 adet ilköğretim okulu ile 3 adet lisenin öğrenci ve öğretmenlerine anket uygulanmıştır. Anketlere 400 adet 5'inci sınıf, 192 adet 9'uncu sınıf öğrencisi ve aynı okullarda görev yapmakta olan 151 öğretmen katılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde ve frekans değerlerine başvurulmuştur. Öğrenciler düzenleme ile ilgili olumlu değerlendirmeler yapmıştır. Çoğunlukla derslerine zevkle girmekte ve dersleri daha iyi anlamaktadır. Öğretmenler arasında ise yasal düzenlemeye karşı direnç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin yarısı sistemin başarıya ulaşmayacağına inanıp, düzenlemeyi gereksiz olarak nitelendirmiştir. The main objective of this study is to determine teachers and students perception regarding the regulation (4+4+4) which raises mandatory education lenght to 12 years. In order to evaluate different perceptions with their causes surveys were done with participation of teachers and students from 7 middle schools and 3 highschools in Beylikdüzü, Istanbul. 400 students from 5th grade, 192 students from 9th grade and 151 teachers from same schools were participated in this survey. Percentage and frequency values are used in analysis of results. Students tend to comment positively on regulation and they tend to attend classes with joy also they understand their lessons better. However it is understood that there is resistance against to this legal regulation among teachers. Half of the teachers who joined this survey believes that this regulation will not succeed. and stated that it is unnecessary.
Collections
- Eğitim Yönetimi [269]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Zihinsel engelli bireylere orta öğretim düzeyinde verilen mesleki eğitimde yaşanan sorunlar
Balta, Mahmut (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmada zihinsel engelli bireylere orta öğretim düzeyinde verilen mesleki eğitimde yaşanan sorunların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak elde edilen bulgular betimsel olarak analiz ... -
2023 vizyonunda Türkiye ve Güney Kore lise eğitimlerinin karşılaştırılması
Bayer, Buket Metin (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2020)Güney Kore ve Türkiye lise eğitim sistemlerini karşılaştırmalı şekilde incelemek, bu araştırmanın amacıdır. Yapılan bu çalışmada hem Türkiye'nin hem de Güney Kore'nin eğitim politikalarına değinilmiş, lise müfredatları ... -
Eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi için hazırlanmış hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesi
Aksakal, Ayşe (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin göreve geldikten sonra almış oldukları hizmet içi eğitim programlarının yeterliliğini araştırmaktır. Araştırmada katılımcıların görüşlerini ve deneyimlerini sınırlamayarak en üst ...