Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇaha, Ömer
dc.date.accessioned2022-12-01T07:13:51Z
dc.date.available2022-12-01T07:13:51Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53478/TUBA.2020.018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/4306
dc.descriptionKitap adı: Bilişim Teknolojileri ve İletişim: Birey ve Toplum Güvenliği -- Bölüm Adı: Yeni Medya ve Değişen Toplumsal Hareketler, ÇAHA ÖMER, Yayın Yeri: Türkiye Bilimler Akademisi, Editör: Muzaffer Şener vd., Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:15, ISBN:978-605-2249-48-2en_US
dc.description.abstracteleneksel medya radyo, televizyon ve gazete gibi görsel, işitsel ve yazılı iletişim araçları üzerinden gelişmiştir. Geleneksel medyanın belli başlı özellikleri bulunmaktadır. Etkilemek veya yararlanma anlamında iktidar odaklı olmak, belli sermaye gruplarının elinde bulunmak, hiyerarşik ve dikey bir yapılanmaya dayanmak, tek yönlü bilgilendirici bir özelliğe sahip klasik medyanın temel özellikleridir. Oysa dijital teknoloji üzerinden gelişen yeni medya araçları bazı yönleriyle klasik medyadan ayrışır. Sosyal paylaşım ağlarına sahip olması, ağlar üzerinden yatay ilişkilere dayanması, karşılıklı iletişim ve etkileşime açık olması, herhangi bir fiziki mekana ihtiyaç duymaması, bilginin ademi merkeziyetçi biçimde dolaşımına imkan sağlaması gibi özellikler sosyal medyayı klasik medyadan ayrıştırır. Yeni medya araçları siyaset yapma tarzında önemli bir değişim medyadan getirmiştir. Klasik anlamda siyaset iktidarı odaklı olup iktidarı paylaşmayı veya etkilemeyi amaçlar. Siyasetin ana aktörleri siyasi partiler ve sosyal hareketlerdir. Siyasi partiler doğrudan doğruya iktidara ortak olmaya talipken sosyal hareketler, kendi beklentileri ve değerleri çerçevesinde iktidarı etkilemeye çalışırlar. Klasik anlamda siyaset yapmanın yeri meclisler, kentlerin meydanları ve sokaklardır. Kamusal alan da fiziki mekanlar üzerinden gelişmiş ve siyasetin taşıyıcı mekanları olarak kabul edilir. Yeni medya araçları siyasetin hem niteliğini hem de yapılış tarzını değiştirmiştir. Bu tür medya araçları sosyal ağlar üzerinden siyasi olaylara ve bilgilere erişimi kolaylaştırdığı gibi siyasetin mizah ve hiciv üzerinden yapılmasını sağlayarak niteliğini değiştirmiştir. Sosyal medya, kamusal alanı dijital platformlara taşımış, böylece dijital aktivizm üzerinden yeni siyaset yapma tarzı geliştirmiştir. Yeni medya araçları sosyal hareketlerin niteliğini ve katılım tarzını da derinden etkilemiştir. Klasik sosyal hareketler ortak amaçları, değerleri olan oluşumlar olup, hiyerarşik bir yapıya sahipler ve belli liderlik yapıları bulunmaktadır. Oysa yeni sosyal hareketler kitlesel tarzda gelişen hareketler olup bu tür hareketler genel olarak sosyal medya üzerinden örgütlenirler. Yeni sosyal hareketler çoğunlukla tepkisel hareketler olup, birtakım politikalara karşı kentlerin sembolik değeri olan meydanlarında toplanarak iktidara karşı tepki gösterirler. Dijital teknolojiye dayalı medya araçları sadece klasik sosyal hareketlerin yeni sosyal hareketlere evirilmesine yol açmamış, aynı zamanda her tür sosyal hareketin mekandan bağımsız olarak dijital ortamlarda faaliyet yapmalarını mümkün kılmıştır. Kısaca dijital teknolojiye dayalı yeni medya araçları siyasetin niteliğine, yapılış tarzına ve derinliğine yeni bir boyut kattığı gibi sivil toplum için de yeni bir mecra ve platform sunmuştur.en_US
dc.description.abstractTraditional media has developed through visual, auditory and written communication tools such as radio, television and newspapers. Traditional media have certain features. Being power-oriented in terms of influencing or benefiting from it, being allocated in the hands of certain capital groups, relying on a hierarchical and vertical structuring are the basic features of classical media with a one-way informative character. However, new media tools develop over digital technology and are distinguished from classical media in some ways. Having social networks, being based on horizontal relations, being open to mutual communication and interaction, not requiring any physical space, and allowing information to be circulated in a decentralized manner are basic features of new media tools. New media tools have brought an important change in the way of doing politics. Politics, in the classical sense, is focused on political power and aims to share or influence it. The main actors of politics are political parties and social movements. While political parties try to join the power directly, social movements attempt to influence the government within the framework of their own expectations and values. The place of doing politics in the classical sense is the assemblies, the squares of the cities and the streets. The public sphere is also developed over physical spaces and is considered to be the platform for doing politics. New media tools have changed both nature and the way politics is done. Such media tools have facilitated access to political events and information via social networks and changed the nature of politics by making it through funny senses of humor and critical satires. Social media has brought the public sphere to digital platforms, thus developing a new style of doing politics through digital activism. New media tools have profoundly affected the nature and participation style of social movements. Classical social movements are entities with common goals and values, have hierarchical and certain leadership structures. However, new social movements are movements that develop in a mass manner and such movements are generally organized through social media. The new social movements are mostly reactionary movements and they react against the power by gathering in the symbolic squares of the capital cities against certain policies. Media tools based on digital technology have not only led to the evolution of classical social movements into new social movements but also made it possible for all kinds of social movements to operate in digital environments regardless of location. In short, new media tools based on digital technology have added a new dimension to nature, way of execution, and depth of politics as well as offering a new medium and platform for civil society.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTürkiye Bilimler Akademisi (TÜBA)en_US
dc.relation.ispartofBilişim teknolojileri ve iletişimen_US
dc.identifier.doi10.53478/TUBA.2020.018en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectToplumsal hareketleren_US
dc.titleYeni medya ve değişen toplumsal hareketleren_US
dc.title.alternativeNew Media and Changing Social Movementsen_US
dc.typebookParten_US
dc.authoridÖmer Çaha |0000-0002-0226-9543en_US
dc.departmentİnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage264en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US
dc.institutionauthorÇaha, Ömer


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record