Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÖzgenel, Mustafa
dc.date.accessioned2023-03-02T08:41:29Z
dc.date.available2023-03-02T08:41:29Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/4442
dc.descriptionKitap adı: Örgüt ve Okul İklimi -- Bölüm Adı: ÖRGÜT VE OKUL İKLİMİNİN TANIMI VE ÖNEMİ, ÖZGENEL MUSTAFA, Yayın Yeri: NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Editör: Özgenel Mustafa, Basım sayısı:1, Sayfa sayısı:14, ISBN:978-625-402-0650, Bölüm Sayfaları:1 -14.en_US
dc.description.abstractKitap özeti: Abstract Etkili ve başarılı örgütlerin ve okulların birbirinden farklı özellikleri ortaya konmasına rağmen, bu etkililik ve başarıda en önemli ve öne çıkan ortak özelliklerden birinin örgüt ve okul iklimi olduğu konusunda uzlaşma söz konusudur. Okul bağlamında iklim, nitelikli eğitim için öğrencileri, öğretmenleri, okul personelini ve velileri desteklemektedir. Olumlu iklim çabaları sonucunda, güvenli, destekleyici, ilgi çekici ve uyumlu bir okul iklimine ulaşılmaktadır. Olumlu bir okul iklimi, öğrencilerin öğrenimini ve başarısını, öğrenci ve öğretmenlerin okula bağlılıklarını artırmak, okul terk oranlarını ve istenmeyen öğrenci davranışlarını azaltmak gibi olumlu sonuçların ortaya çıkmasını sağlayabilmektedir. Başka bir ifadeyle iklim, örgüt çıktıları ve üyelerinin performansları üzerinde etkili olan psikolojik bir kavramdır. Etkili örgütlerin ortak özelliklerinden biri olan örgüt ikliminin bir örgütün ortamını ve çalışanların performanslarını nasıl etkilediğine yönelik yapılan araştırmalar, bizlere örgüt ikliminin yapısını anlama konusunda ipuçları sunmaktadır. Bu anlamda örgüt iklimi, örgüt geliştirme ve örgütte değişim yapmak isteyen uzmanların ve araştırmacıların ilgisini çekmiştir. Örgüt iklimi, çok sayıda değişkenden oluştuğundan, kolayca tanımlanamamıştır. Ortak özellikleri olmasına rağmen örgüt iklimini tanımlamanın zorluğu, örgüt yapılarının farklı olmasından kaynaklanmaktadır. Örgüt yapılarındaki bu farklılık aynı zamanda farklı iklim tiplerinin sınıflandırılmasına da yansımıştır. Örgüt iklimi alanında ortaya çıkan tartışmalar, örgütlerin sağlık ve eğitim gibi kâr amacı gütmeyen hizmet sektöründe ve kâr amacı güden örgütlerin farklılığından, örgüt iklimi ile ele alınan diğer değişkenlerden, iklimin özelliklerini veya tiplerini belirlemeye yönelik ölçme araçlarından ve araştırmalarda kullanılan nicel veya nitel yöntemlerden kaynaklamaktadır. Bu anlamda yazarlar, örgüt ikliminin tanımını, öncüllerini ve çıktılarını, iklimin boyutlarını ve iklim tiplerini, iklim ile liderlik, örgüt sağlığı, örgüt kültürü, motivasyon, okul etkililiği ve psikolojik kavramlar arasındaki ilişkileri, olumlu-olumsuz okul iklimini, okul ikliminin ölçülmesini derinlemesine ve geniş bir bakış açısıyla sunmaya çalışmışlardır. Kitabın hazırlanmasına katkı sunan tüm yazarlara ve Nobel Yayınevi ailesine teşekkür ederim. Örgüt ve okul iklimi konusuna ilgi duyan araştırmacılara, yöneticilere, uygulayıcılara, öğretmenlere, uzmanlara faydalı olması dileğiyle…en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNobel Akademik Yayıncılıken_US
dc.relation.ispartofÖrgüt ve okul iklimien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectOkul iklimien_US
dc.subjectSchool climateen_US
dc.titleÖrgüt ve okul ikliminin tanımı ve önemien_US
dc.typebookParten_US
dc.authoridMustafa Özgenel |0000-0002-7276-4865en_US
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US
dc.institutionauthorÖzgenel, Mustafa


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record