Sağlık hizmeti veren örgütlerde sinizm
Citation
Bulut, A., Yılmaz, S., & Şengül, H. (2019). Sağlık Hizmeti Veren Örgütlerde Sinizm, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(3):55-72. DOI: 10.29226/TR1001.2019.128Abstract
Hizmet sektöründe bilginin ve hizmetin kaynağı olan insana özgü her olgu önemini giderek
arttırmaktadır. Liderlerin organizasyondaki en iyi insanları elde etmeleri için karşı karşıya kaldıkları en
büyük sorun örgütsel sinizmdir. Örgüt yönetimlerinin başarısız yönetim şekli, örgüt içi yaşanılan
problem, kriz ve skandallar, çalışanların örgütlerine karşı bazı davranış şekilleri geliştirmelerine neden
olmuştur. Bu sistematik derlemenin amacı, kavramsal olarak sinizm ortaya çıkışının, özellikleri,
nedenleri ve sonuçlarının incelenmesidir. Konuyla ilgili çeşitli yayınlar, kitaplar ve web sitelerinde
anahtar kelimelerinden yararlanarak sistematik bir inceleme yapıldı. Örgütsel sinizm alt boyutlarından
bilişsel sinizm ile davranışsal sinizm arasında anlamlı bir ilişki olduğunu, hemşirelerin doktorlara göre
daha sinik olduğu, sinizmin iş yabancılaşması üzerinde güçlü ve olumsuz etkisinin olduğunu ve
çalışmada davranışsal sinizmin ile örgütsel sinizmin sağlık meslekleri arasında da farklılıklar gösterdiği
yapılan çalışmalarla literatür taraması ile ortaya konulmuştur. Sonuç olarak örgütlerde sinizm,
yönetimsel hataların kabul edilmesi ve uygun düzeltici eylemlerin hızlı bir şekilde yapılmasıyla en aza
indirilebilir. Every human-specific phenomenon, which is the source of information and service in the service sector,
gradually increases its importance. Organizational cynicism is the biggest problem that leaders face to get
the best people in the organization. Unsuccessful management style of organizational administrations,
problems experienced within the organization, crisis and scandals caused employees to develop some
behavioral styles against their organizations. The aim of this systematic review is to examine the
emergence, characteristics, causes and consequences of the emergence of cynicism. A systematic review
was made by using the keywords in various publications, books and web sites. A number of aspects of
working life have been linked to stress. Aspects of the work itself can be stressful, namely work overload
and role-based factors such as lack of power, role ambiguity, and role conflict. Threats to career
development and achievement, including threat of redundancy, being undervalued and unclear
promotion prospects are stressful. Stress is associated with reduced efficiency, decreased capacity to
perform, a lack of concern for the organisation and colleagues. As a result, cynicism in organizations can
be minimized by the adoption of managerial mistake and rapid implementation of appropriate corrective
actions.