Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorBulut, Arzu
dc.contributor.authorYılmaz, Süreyya
dc.contributor.authorŞengül, Halil
dc.date.accessioned2023-03-08T12:44:09Z
dc.date.available2023-03-08T12:44:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationBulut, A., Yılmaz, S., & Şengül, H. (2019). Sağlık Hizmeti Veren Örgütlerde Sinizm, Yönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 3(3):55-72. DOI: 10.29226/TR1001.2019.128en_US
dc.identifier.issn2587–0785
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29226/TR1001.2019.128
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/4475
dc.descriptionBu çalışma 22-24 Şubat 2019 tarihli İstanbul Uluslararası İşletme ve Yönetim Bilimleri Kongresinde sözel bildiri olarak sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractHizmet sektöründe bilginin ve hizmetin kaynağı olan insana özgü her olgu önemini giderek arttırmaktadır. Liderlerin organizasyondaki en iyi insanları elde etmeleri için karşı karşıya kaldıkları en büyük sorun örgütsel sinizmdir. Örgüt yönetimlerinin başarısız yönetim şekli, örgüt içi yaşanılan problem, kriz ve skandallar, çalışanların örgütlerine karşı bazı davranış şekilleri geliştirmelerine neden olmuştur. Bu sistematik derlemenin amacı, kavramsal olarak sinizm ortaya çıkışının, özellikleri, nedenleri ve sonuçlarının incelenmesidir. Konuyla ilgili çeşitli yayınlar, kitaplar ve web sitelerinde anahtar kelimelerinden yararlanarak sistematik bir inceleme yapıldı. Örgütsel sinizm alt boyutlarından bilişsel sinizm ile davranışsal sinizm arasında anlamlı bir ilişki olduğunu, hemşirelerin doktorlara göre daha sinik olduğu, sinizmin iş yabancılaşması üzerinde güçlü ve olumsuz etkisinin olduğunu ve çalışmada davranışsal sinizmin ile örgütsel sinizmin sağlık meslekleri arasında da farklılıklar gösterdiği yapılan çalışmalarla literatür taraması ile ortaya konulmuştur. Sonuç olarak örgütlerde sinizm, yönetimsel hataların kabul edilmesi ve uygun düzeltici eylemlerin hızlı bir şekilde yapılmasıyla en aza indirilebilir.en_US
dc.description.abstractEvery human-specific phenomenon, which is the source of information and service in the service sector, gradually increases its importance. Organizational cynicism is the biggest problem that leaders face to get the best people in the organization. Unsuccessful management style of organizational administrations, problems experienced within the organization, crisis and scandals caused employees to develop some behavioral styles against their organizations. The aim of this systematic review is to examine the emergence, characteristics, causes and consequences of the emergence of cynicism. A systematic review was made by using the keywords in various publications, books and web sites. A number of aspects of working life have been linked to stress. Aspects of the work itself can be stressful, namely work overload and role-based factors such as lack of power, role ambiguity, and role conflict. Threats to career development and achievement, including threat of redundancy, being undervalued and unclear promotion prospects are stressful. Stress is associated with reduced efficiency, decreased capacity to perform, a lack of concern for the organisation and colleagues. As a result, cynicism in organizations can be minimized by the adoption of managerial mistake and rapid implementation of appropriate corrective actions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBandırma Onyedi Eylül Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYönetim, Ekonomi ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.identifier.doi10.29226/TR1001.2019.128en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinizmen_US
dc.subjectÖrgütsel sinizmen_US
dc.subjectSağlık hizmetlerien_US
dc.subjectSağlık çalışanlarında sinizmen_US
dc.subjectCynicismen_US
dc.subjectOrganisation cynicismen_US
dc.subjectHealth servicesen_US
dc.subjectCynicism İn health workersen_US
dc.titleSağlık hizmeti veren örgütlerde sinizmen_US
dc.title.alternativeCynicism in Health Care Organizationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.authoridArzu Bulut |0000-0001-7362-5667en_US
dc.authoridSüreyya Yılmaz |0000-0002-6024-4344en_US
dc.authoridHalil Şengül |0000-0001-5745-0369en_US
dc.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage55en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorŞengül, Halil


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record