Sağlık hizmetlerine tüketici satın alma davranışları ve satın alma davranışlarını etkileyen faktörler
Abstract
Sonuç'tan: Tüketici davranışlarını, birçok özelliğe göre tanımlamak her ne kadar
kolay gibi gözükse de günümüzdeki ayrımcı uygulamalar, ülke politikaları, adil olmayan rekabet ortamı, ekonomik krizler, dünyada bazı ülkelerde
yaşanan savaşlar tüketicilere ve toplumlara zarar vermektedir. Bunun sonucu olarak aşırı bir güvensizlik ortamı oluşmaktadır. Katona (1975), tüketicilerin yalnızca ekonomik değişkenlere verdikleri tepkiler tarafından
değil, aynı zamanda ekonomi ile ilgili olmayan politik krizler ve savaşlar
gibi faktörler tarafından belirlendiğini belirtmiştir (Özdemir, 2013:8).
Tüketici davranışlarının eğilimlerinin ölçülmesi ile tüketicilerin istek, beklentileri ve memnuniyetleriyle ilgili bir yargıya varmak mümkündür. Türkiye’de bir üniversite yemekhanesi hizmetleri üzerine yapılan bir
araştırmada müşteri memnuniyetini etkileyen en önemli faktörlerin, yemeğin kalitesi, yemekhane fiziksel ortamı, destek ve çalışan hizmetleri ile
ilgili hususlar olarak belirlenmiştir (Duman, 2003:54).
Tüm dünyada gelişen sektörlerden birisi olan sağlık sektörü, kurumların ve farklı kişilerin karmaşık ilişkilerinin olduğu bir sektördür. Sağlık
hizmetleri özellikleri bakımından diğer tüm hizmet sektörlerinden ayrılmakta ve insan sağlığının geri kazandırılması ve hastalıkların önlenmesi
süreci ile büyük öneme sahiptir. Sağlığın tüketicisi olan hasta ve sağlığın
korunması noktasında toplumdaki bireyler, sağlıklarıyla ilgili her türlü talep ve masraftan çoğunlukla kaçınmazlar...
















