• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Eğitim Yönetimi
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Eğitim Yönetimi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği)

Thumbnail

View/Open

Tez Dosyası / Thesis File (798.4Kb)

Date

2015

Author

Korkmaz, Yücel

Metadata

Show full item record

Citation

Korkmaz, Y. (2015). Liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi (İstanbul ili Fatih ilçesi örneği). (2015). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Abstract

Bu araştırmanın amacı Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi kapsamında "liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının" öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evreni İstanbul İli Fatih İlçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmen ve okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi Fatih İlçesindeki resmi ortaöğretimde görev yapan 105 öğretmen ve okuyan 410 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri elde etmek için liselerde akıllı tahta ve tablet kullanımının ders başarısına katkılarının incelenmesi anketi kullanılmıştır. Anket, uygulanmadan önce eğitim bilimleri alanında iki uzmana sunulmuş ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcılara ait demografik bilgiler (cinsiyet, branş, alan, kıdem ve sınıf) yer almaktadır. İkinci bölümde ise akıllı tahta ve tablet kullanımına yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerini belirtmek amacıyla oluşturulan algı ölçeği bulunmaktadır. Araştırmanın sonucunda akıllı tahta ve tablet kullanımına yönelik öğretmen ve öğrencilerin görüşlerinde anlamlı bir farklılık vardır. Öğretmenlerin akıllı tahta ve tableti daha az kullandıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler akıllı tahtayı ders için kullanırken tableti daha çok oyun oynamak ve film izlemek için kullandığı görülmektedir. Öğretmenler ve öğrencilerin akıllı tahta ve tableti beklenen düzeyde kullanmadıkları gibi amacına uygun da kullanmadıkları tespit edilmiştir. Araştırmanın son bölümünde elde edilen veriler doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
 
This study aims to research views of teachers and students in regard to contribution of "use of smart boards and tablets to class success in high schools" in scope of Increasing Opportunities and Enhancing Technology Movement (FATIH) project. Population of the research consists of teachers and studying students in public high schools Fatih, Istanbul administered by National Education Ministry. Sample of the research consists of 105 teachers and 410 students in high scholls of Fatih. In order to acquire data, use of smart boards and tablets to class success in high schools survey is used. Before the survey is applied, it was presented to two experts of educational sciences and necessary arrangements were done. The survey consists of two parts. There is demographic information (gender, branch, field, seniority and grade) in the first part. In the second part, there is perception scale created to identify student and teacher views regarding use of smart boards and tablets. As a result of the research, there is significant difference between teacher and student views in regard to use of smart boards and tablets. It was detected that teachers use smart boards and tablets less. While students use smart board for studies, it's been seen they they use tablets more likely for games and watching movies. As teachers and students do not use smart boards and tablets in expected level, they do not use them fit for purpose either. In the last part of the research some suggestions are offered in the direction of acquired data.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12436/464

Collections

  • Eğitim Yönetimi [178]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@IZU

by OpenAIRE
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction|| Guide|| Library|| İstanbul Sabahattin Zaim University || || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TURKEY
If you find any errors in content, please contact: kutuphane@iizu.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@IZU by İstanbul Sabahattin Zaim University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@IZU:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.