Eğitim ile uğraşan vakıf kurumlarındaki yönetici ve öğretmenlerin stratejik düşünme ile anlamlı iş algıları arasındaki ilişki
Abstract
Çalışmamızda eğitim alanında faaliyet gösteren kar amacı gütmeyen kuruluşlardaki görevli yönetici ve öğretmen olan kişilerin stratejik düşünmeleri ile işlerini anlamlı bulmaları arasındaki ilişkinin pozitif yönde olduğu tespit edilmiştir. Eğitim ile uğraşan vakıf kurumlarında iş ve görevleri bulunan kişilerin çevresine ve topluma karşı fayda sağlama çabasını destekleyecek kavram olan işlerini anlamlı bulmaları, stratejik düşünme ile güçlendirilebilmektedir. Bu kurumlarda görevli yönetici ve öğretmen olan kişilerin stratejik düşünmelerinin anlamlı iş algılarını olumlu olarak etkilediği ortaya çıkmıştır. Bu kurumlarda stratejinin, stratejik düşünmenin yer alması veya daha da yaygınlaştırılması, kurumdaki görevlilerin ve kurumun başarısının olumlu anlamda etkilemesi sağlanabilmektedir. In our study, it was determined that there is a positive relationship between the strategic thinking of people who are managers and teachers in non-profit organizations operating in the field of education and finding their jobs meaningful. The fact that people who have jobs and duties in foundation institutions dealing with education find their jobs meaningful, which will support their efforts to benefit their environment and society, can be strengthened by strategic thinking. It has been revealed that the strategic thinking of the managers and teachers in these institutions positively affects their meaningful job perceptions. In these institutions, the inclusion of strategy and strategic thinking or its further dissemination can positively affect the success of the officials in the institution and the institution.
URI
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYZpg29gyV69qVzZCIlBeJuxhu1yGlpElgQN1DOnOnCwchttps://hdl.handle.net/20.500.12436/4766
Collections
- İşletme [42]