İki sosyoloji akımının temsilcisi Cahit Tanyol ile Şerif Mardin’in eğitimleri, çalışma hayatları, eserleri ve sosyal bilime katkıları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme
Citation
Çav, E. (2017). İki sosyoloji akımının temsilcisi Cahit Tanyol ile Şerif Mardin’in eğitimleri, çalışma hayatları, eserleri ve sosyal bilime katkıları üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 6(12), 29-62.Abstract
Sosyal bilimcilerin karşılaştırmalı incelemesi, ilgili kişilerin kendisi ve
eserleri hakkında bilgi verdiği kadar temsil ettikleri düşüncelerin ve akımların
değerlendirilmesini de sağlar. Bu kapsamda Cahit Tanyol (1914- …) ile Şerif
Mardin (1927-2017) arasında yapılacak karşılaştırma bu yönde derinlikli bir bakış
sağlar. Cumhuriyet dönemi sosyal bilim ve sosyoloji çalışmalarının bu iki öncü
ismi, 1950’li yıllardan itibaren çalışmaları, faaliyetleri ve eserleri ile kendilerini
Türkiye’deki sosyal bilim alanlarında göstermişlerdir. Çalışmamız, bu iki sosyal
bilimcinin/sosyoloğun üzerinden Türkiye’deki sosyal bilim eğitimini, akademik
yapıları, sosyal bilim akımlarını, eserlerinin teorik arka planlarını, özelliklerini,
üretim dönemlerini ve metodolojilerini ortaya koyar, çalışma alanları üzerinden
karşılaştırmalı düşünme imkânı sağlar. A comparative study of social scientists also provides an assessment of the
thoughts and trends they represent as much as they give information about
themselves and their works. In this context, the comparison between Cahit Tanyol
(1914- ...) and Şerif Mardin (1927-2017) provides an in-depth look at this
comparison. The names of the two leading Republican era of social science and
sociology, studies beginning in the 1950s, showed themselves in activities and
social sciences in Turkey with his work. Our study of these two social scientists
of / sociologist out of the social science education in Turkey, academic structure,
social science streams, the theoretical background of the artifacts, features,
revealed the production period and methodologies, provides comparative thinking
about the opportunity through the work area.