• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Uluslararası Finans ve Katılım Bankacılığı
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • Uluslararası Finans ve Katılım Bankacılığı
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marka ve reklamın bilinirlik üzerinde etkisi Katılım bankaları üzerine bir çalışma

Thumbnail

View/Open

Tez Dosyası / Thesis File (3.856Mb)

Date

2014

Author

Çakır, Betül

Metadata

Show full item record

Citation

Çakır, B. (2014). Marka ve reklamın bilinirlik üzerinde etkisi Katılım bankaları üzerine bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Abstract

Katılım bankalarının vizyonu faizsizlik prensibi ilkesinde ticaret yapmaktır. Bu prensibi uygularken bir yandan kar elde etmek, diğer yandan da büyümek için çaba göstermektedirler. Modern açıdan incelendiğinde katılım bankalarının uzun bir geçmişi olsa da ülkemizde doğusu, harekete geçmesi Dünya'daki Katılım Bankacılığı'nın gelişim seyrine denk gelmektedir. Bu sebeple kendini geliştirmekte ve yoğun rekabet ortamında olan Katılım Bankaları, her finansal kuruluşun büyüme aşamasında ihtiyacı olan rakiplerinden farklılaşacak, müşterilerinin gözünde anlamlaşarak bilinirlik sağlayacak marka imajı oluşturmak zorundadır. Marka imajını oluştururken de en büyük destekçisi olan reklam faaliyetlerini ön plana çıkarmalıdır. Bu çalışmam da Katılım Bankaları'nın Ülkemiz Finans sektörü içinde ne kadar bilinilir olduğu ve bilinirliği sağlama yolunda marka ismi oluştururken nasıl reklam faaliyetleri izlemesi gerektiği hususu üzerinde durulmaktadır. Çalışma 4 Bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm de markanın tanımı ve bilinirlik kavramlarından, İkinci bölümde reklam'ın tanımı günümüze uzanışı, fonksiyonları ve marka bilinirliğini sağlamadaki etkilerinden bahsedilmektedir. Üçüncü bölüm de de Katılım Bankalarının tanımı, Ülkemizde Bankacılık sektörü içindeki payı, Finans sektörünün Sosyal medyadaki yeri ve Katılım Bankaları'nın Finans sektörü içindeki payı üzerinde durulmaktadır. Son Bölüm olan 4.bölümde de Marka ve Reklamın bilinirliğinin tespit edilmesi amaçlı düzenlenen anket çalışmasının verilerinin analizi ve yorumlanması çalışması yapılmıştır. Çalışmanın istatiksel analizlerinde SPSS Statics 20 paket programı kullanılmıştır.
 
The vision of Participation Banks in our country does business in the principle of interest-free. While executing this principle, they try to make profits as well as to increase in size. Though the partipication banks in our country have a long history when analysed modernly, the start –up of these banks coincides with the growth of Partipicatin Banking worldwide. That's why,the Partipication Banks,which are developing themselves and are in the fierce competition ,will differentiate from their rivals that each financial institution needs and will have to create a brand image that can ensure recognition for customers. While creating a brand image, advertisemet activities, the most important supporter, must come to the forefront. In my study, the issues the recognition of Partipication Banks in our country and following advertisement activities while creating a brand name in the process of ensuring recognition will be emphasized. The study consist of 4 parts. The first part includes the definitions of brand name and awereness concept. The second par mentions about the definition of adversiting, its history, it's functions and effects on providing the awareness for the brand name. The third part dwells on the definition of partipicatiom banks and the portion of partipication banks in the banking sector in our country. In the fourth part, the last part, a study consisting of the data analysis of questionnaire which aims to determine the awareness of brand name and adversiting and a study consisting of interpretition of the survey are available. The statics 20 packaged software have been used to make the statistical analysis of the study.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12436/502

Collections

  • Uluslararası Finans ve Katılım Bankacılığı [15]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@IZU

by OpenAIRE
Advanced Search

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction|| Guide|| Library|| İstanbul Sabahattin Zaim University || || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, İstanbul, TURKEY
If you find any errors in content, please contact: kutuphane@iizu.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@IZU by İstanbul Sabahattin Zaim University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@IZU:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.