Destek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumlulukları
Citation
Guven, D. (2021). Destek eğitim odası öğretmeninin rol ve sorumlulukları. Trakya Eğitim Dergisi, 11 (1), 450-463. DOI: 10.24315/tred.770595Abstract
Destek eğitim odası (DEO) hizmeti destek özel eğitim hizmetlerinden biridir. DEO hizmetinde, destek eğitim odası öğretmeniyle belirli zaman dilimde özel gereksinimli öğrenciye bireysel veya küçük grup şeklinde bireyselleştirilmiş bir eğitim verilmektedir. Bu nedenle DEO hizmetinde anahtar kişi DEO öğretmeni olmaktadır. Bu konumundan dolayı DEO öğretmenin doğrudan ve dolaylı rol ve sorumlulukları bulunmaktadır. Alanyazın DEO öğretmenlerinin özel eğitim olduğunu bildirmektedir. Ancak Türkiye’de farklı nedenlerle özel eğitim öğretmeni yerine DEO’da öğretmeni görevlendirilmektedir. Bu çalışmada bir derleme çalışmasıdır. DEO, Türkiye’de oldukça yeni bir hizmettir. Yapılan araştırmalar, DEO paydaşlarının rol ve sorumluluklarına ilişkin belirsizlik ve karmaşa yaşadığını bildirmektedir. Bu belirsizliklerin ortadan kalkması adına DEO öğretmenin rol ve sorumluluklarının belirginleştirilmesi önem kazanmaktadır. Bu çalışmayla DEO öğretmeninin rol ve sorumlulukları açıklanarak Türkiye’de DEO öğretmenlerinin bilinmeyen rol ve sorumluluklarına açıklık getirilmiştir. Bu araştırma sonucu Türkiye’de DEO öğretmenlerinin dolaylı sorumluluğu olan danışmanlık hizmetinin rehber öğretmenler tarafından gerçekleştirildiğini ortaya koymuştur. Ayrıca DEO öğretmenlerinin doğrudan rollerine bağlı olarak sadece öğretim yaptığı anlaşılmıştır. Resource room (RR) service is one of the support special education service. The RR service, individualized training is given to the student with special needs in a specific time period with the RR teacher. The RR service may be in individual or small groups. The key person in the RR service is the RR teacher. However, the task is not to make a special education teacher in the RR in Turkey. The teacher is assigned in the RR. In this study, which was counducted as an informative review. The RR is a relatively new service in Turkey. The researches reported that the RR stakeholders experience uncertainty and confusion regarding their roles and responsibilities. In order to eliminate these uncertainties, it becomes important to clarify the roles and responsibilities of the RR teacher. These roles and responsibilities of the work with RR teacher explained clarify the roles and responsibilities of unknown RR teacher was brought in Turkey. The results of this reseach carried out by guide counselors report that the indirect responsibility of counseling the RR teacher in Turkey. It was also understood that only teaching was carried out depending on the direct roles of the teachers of the RR.
Source
2021Volume
11Issue
1URI
https://doi.org/10.24315/tred.770595https://hdl.handle.net/20.500.12436/5020
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1188738
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI ve DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNE BİR BAKIŞ
Güven, Didem (2021)Özel eğitim uygulamaları, dünyada birçok ülke tarafından desteklenen bir eğitim politikasıdır. Bu politik bakış açısı sayesinde özel eğitim gerektiren öğrencilerin kaynaştırma uygulamalarından faydalanması zaman içinde ... -
Ortaokul öğrencilerinin sosyal destek algısı, yaşam doyumu ve akademik özyeterliliklerin incelenmesi
Ulu, Veli (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2018)2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan okullarının 5 ve 8. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmuştur. Araştırma örnekleminde, 311'i kız, 342'si erkek olmak üzere toplam 653 ... -
Zihin Yetersizliği Olan Öğrencilerin Devam Ettiği Destek Eğitim Odası Hizmetine Yönelik Bir Durum Çalışması
Guven, Didem (Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2021)Introduction: Although it is included in the legislation, the resource room (RR) service within the scope of inclusive practices has recently been provided in Turkey. However, the question of how this service is offered ...