Kamu Sağlık Sektöründe Çalışan Personelin Örgütsel Bağlılığının Yalın Hizmet Yönetimine Etkisi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2019Kind
articleMetadata
Show full item recordCitation
Çınar, F. & Ekinci, G. (2019). Kamu Sağlık Sektöründe Çalışan Personelin Örgütsel Bağlılığının Yalın Hizmet Yönetimine Etkisi. Sağlık ve Sosyal Refah Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 20-36.Abstract
Son yıllarda Sağlıkta Dönüşüm uygulamaları hastanelerin
faaliyetlerini sürdürmeleri ve insan kaynaklarını etkin bir şekilde
değerlendirebilmesi için verimliliği arttırıcı model olarak yalın
hizmet yönetim stratejisini benimsemelerini zorunlu hale
getirmiştir. Yalın yönetim uygulamalarının etkileşim içinde olduğu
faktörlerden biri örgütsel bağlılıktır. Örgütsel bağlılık ve yalın
hizmet yönetimini ilişkisinin en fazla etkili olduğu hizmet
grubunun sağlık sektörü olduğu düşünülerek planlanmış bu
çalışma; kamu sağlık sektörünün bir parçası olan hastane
çalışanlarının algılarına göre örgütsel bağlılığın yalın hizmet
yönetimine etkisini belirlemek üzere tanımlayıcı bir çalışma
olarak tasarlanmıştır.
Çalışma 300 hastane çalışanı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler anket
formu kullanılarak toplanmıştır. Bu kapsamda tanımlayıcı
istatistiksel metotların yanı sıra demografik karşılaştırmalarda
Mann-Whitney-U, bağımsız T testi skorları, Regresyon analizi ve
ANOVA testi de istatistiksel olarak kullanılmıştır. Analiz
sonucunda yalın hizmet yönetimi ve örgütsel bağlılık faktörleri
arasında doğrusal yönde çeşitli düzeylerde ilişki bulunmuştur.
Araştırma kapsamındaki hastanelerde yalın hizmet yönetim
faktörlerinin orta düzeylerde olduğu saptanmıştır. Bu sonuçlar
ışığında örgütsel bağlılığı sağlayan çalışan motivasyonunu attırıcı
faliyetler ile kaynakların minimum düzeyde kullanımı ve kalite
maliyetlerinin minimum düzeye indirilmesi gibi hedefler,
öncelikler arasında olmalıdır. In recent years applications in Health Care Transformation, as a
model for productivity-enhancing lean service management strategy
became necessary for hospitals to sustain themselves and assess the
human resources effectively. Lean management is intertwined with
many factors. One of these factors is the organizational commitment.
The relationship between organizational commitment and lean
service management services group is the most effective health
sector; this study has been designed as a descriptive study to
determine the effects of organizational loyalty to lean service
managements according to the perceptions of the hospital staff in the
public health sector.
The study conducted with 300 hospital employees. The data collected
using questionnaire forms. To data analysis various different methods
have been used like as Mann-Whitney-U, independent T test scores;
Regression Analysis and ANOVA. After the evaluation of the data
factors direction of linear relationship at various levels was found
between lean service management and organizational commitment. In
this study, lean service management factors were found in medium
levels in hospitals, which involved this study. From these results, to
provide organizational commitment, increasing the employee
motivation, minimize the cost and quality should be among the
priorities of the institutions such as the targets.