Search
Now showing items 1-10 of 41
Sağlık Meslek Lisesi yöneticilerinin liderlik vasıfları ile meslek dersi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmada Sağlık Meslek Lisesi yöneticilerinin liderlik vasıfları ile meslek dersi öğretmenlerinin iş doyumu ve tükenmişlik düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı ve bu düzeylerin bazı değişkenlere göre (yaş, ...
Aktif fen eğitim sisteminin öğrencilerin özyeterlik ve üretkenlik becerileri ile ilişkilerinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, öz yeterlikleri ve yaratıcılıkları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012 - 2013 öğretim ...
Eğitimde ezber yönteminin yeri yönetici ve öğretmen görüşleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmada, okul idarecileri ve öğretmenlerinin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir. Eğitimde ezberin yeri, eğitimcilerin ezber yöntemini kabul düzeyleri, ...
Öğrencilerin Dershaneye Yönelik Düşüncelerinin Analizi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Eğitim, insanlık tarihi kadar eskidir. İnsanlığın çağdaşlaşması, ilkel toplumlardan medeni toplumlar haline gelmesi, eğitim sayesinde gerçekleşmiştir. Eğitim- öğretim şekilleri ve eğitimin verildiği alanlar, insanlığın ...
Özel okullar ve Devlet okullarında çalışan ortaokul öğretmenlerinin örgütsel stres kaynaklarının karşılaştırmalı analizi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu çalışmanın amacı, devlet ve özel ortaokul öğretmenlerinin örgütsel stres kaynaklarını saptamak, karşılaştırmalı analizini yapmak ve gerekli önerilerde bulunmaktır. Araştırma, tarama modelinin kullanıldığı ilişkisel bir ...
Okul yöneticisi ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Esenyurt örneği)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenme tutumlarını araştırmak amacıyla yapılan bu araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013 – 2014 eğitim - öğretim yılında İstanbul ...
Dil oyunlarının çocukların kelime gelişimine olan etkileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, 2014)
Çoğu zaman, İngilizce öğrenenler, ilk kaynak olarak kelime bilgilerine güvenebilirler. Genellikle, iyi bir kelime hazinesine sahip olmak dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dil becerilerini kullanmayı kolaylaştırır. ...
Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmanın amacı eğitim sistemindeki değişimlerden biri olan 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Sarıyer ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na ...
İlköğretim kurumları yöneticilerinin karşılaştıkları idari sorunların iş doyumları ve mesleki tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisi (Okul yöneticileri üzerine bir araştırma)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırmanın temel amacı, İlköğretim kurumları yöneticilerinin karşılaştıkları idari sorunların işdoyumları ve mesleki tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2013–2014 Eğitim Öğretim ...
Aile içi şiddetin ve çizgi film izlemenin akademik başarı ve saldırganlıkla ilişkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)
Bu araştırma, ortaokul 5.sınıf öğrencilerinde aile içi şiddet ve çizgi film izlemenin akademik başarı ve saldırganlıkla olan ilişkisini incelemeye yönelik yapılmıştır. Birinci bölümde araştırma hakkında genel bilgiler ...