Search
Now showing items 1-10 of 25
Öğrencilerin bilgisayar destekli dil öğrenimi ve web tabanlı oyunlara yönelik tutumuna ilişkin bir araştırma
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2017)
Hâkim dil olarak tüm dünyada yaygın olarak öğretilmesinin yolunu açan bazı tarihi, siyasi ve teknolojik sebeplerden dolayı kontrol edilemez bir güce sahip olan İngilizce, evrensel bir fenomen olarak algılanmaktadır. Ancak; ...
The role of English subtitles in english movies on efl learners' content and vocabulary comprehension
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Anabilim Dalı, 2020)
This thesis aims to investigate the role of English subtitles on content comprehension of English movies and vocabulary comprehension. The participants were chosen from advanced level of students studying English language ...
The efficiency of mobile assisted language learning (MALL) in vocabulary learning
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 2020)
In today's world of technology, it has never been easier for people to access information, thanks to the accessibility through a single screen, affectionally known as the computer. Accessing information has opened the door ...
English as a lingua Franca: Awareness of instructors and pedagogical influences
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 2019)
The way English is taught and how modern English is used in the global world may
mismatch from time to time. This study aims to highlight this fact with reference to
English as a Lingua Franca (ELF) as opposed to Standard ...
An evaluation of 2nd graders' English course book 'English 2' from teachers' perspective
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 2019)
The purpose of this study was to find out the effectiveness of the book “English
2” from teachers’ perspectives. To obtain teachers’ points of view, both a Likert scale
and an interview were conducted. 46 randomly chosen ...
EFL learners' perceptions of culture in foreign language learning
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)
The aim of this study is to determine and reveal the perspectives of university stu-dents studying in the English Preparatory Program on the relationship between lan-guage and culture. It also aims to examine students' ...
Hizmet içi alandaki Türk İngilizce öğretmenlerinin Türkçe ve İngilizce'de kullandıkları kibarlık stratejilerinin karşılaştırılmalı analizi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 2018)
In this research, how Turkish in-service EFL teachers use the politeness strategies in an educational setting was investigated. The aim of this study is to identify whether there were differences in terms of politeness ...
Positive psychology in ELT: The effects of character strengths exercises on EFL learners' intrinsic motivation
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 2018)
This experimental study investigated the effects of character strengths exercises, as suggested in the study area called Positive Psychology, on EFL students' intrinsic motivation. The experiments were conducted implementing ...
The effects of the local culture and the target language integration on students' reading and writing skills in an EFL context
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, 2015)
Bu çalışma öğrencilerin yerel kültürlerinin hedef dil öğretimi ile bütünleştirilmesinin, İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenilmesi üzerine olumlu bir etki yapıp yapmadığını incelemektedir. Bu soruya cevap bulabilmek için ...
Dil oyunlarının çocukların kelime gelişimine olan etkileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, 2014)
Çoğu zaman, İngilizce öğrenenler, ilk kaynak olarak kelime bilgilerine güvenebilirler. Genellikle, iyi bir kelime hazinesine sahip olmak dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dil becerilerini kullanmayı kolaylaştırır. ...