Browsing Eğitim Yönetimi by Title
Now showing items 1-20 of 269
-
12 yıl zorunlu eğitim düzenlemesine dair öğretmen ve öğrenci algısı
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2015)Bu çalışmanın temel amacı zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasını sağlayan yasal düzenleme (4+4+4) üzerine öğretmen ve öğrencilerde oluşan algıları tespit etmektir. Farklı algıları, nedenleriyle açıklamak için İstanbul ... -
16. yüzyıl Osmanlı devlet yönetim sisteminde Enderun Saray Mektebi'nin yeri ve yönetim sistemi üzerindeki etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu çalışmanın amacı, 16. yüzyılda Enderun Saray Mektebinde verilen eğitim ile Enderun Saray Mektebi’nin Osmanlı Devlet Yönetim sistemi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Konu, tarihsel yöntemden yararlanılarak çalışılmıştır. ... -
1973-2018 yılları arası Türkiye'de ilköğretimde kaliteye yönelik düzenlemelerin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu tez çalışmasının amacı 1973 yılında yayınlanan Milli Eğitim Temel Kanunundan, 2018 yılının sonuna kadar Türkiye’de İlköğretimde Kaliteye Yönelik Düzenlemelerin incelenmesidir. Araştırmada bilimsel düzeydeki yazılı kaynak ... -
Aile içi şiddetin ve çizgi film izlemenin akademik başarı ve saldırganlıkla ilişkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırma, ortaokul 5.sınıf öğrencilerinde aile içi şiddet ve çizgi film izlemenin akademik başarı ve saldırganlıkla olan ilişkisini incelemeye yönelik yapılmıştır. Birinci bölümde araştırma hakkında genel bilgiler ... -
Aktif fen eğitim sisteminin öğrencilerin özyeterlik ve üretkenlik becerileri ile ilişkilerinin incelenmesi: Küçükçekmece ilçesi örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu çalışmanın amacı, aktif öğrenme yaklaşımının ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları, öz yeterlikleri ve yaratıcılıkları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012 - 2013 öğretim ... -
Almanya'da Türk derneklerinin çocukların eğitimine yönelik eğitsel etkinlikleri, sorunları ve beklentileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırmanın amacı Almanya’daki Türk derneklerinin çocukların eğitimine yönelik etkinliklerini, sorunlarını ve Türkiye’den beklentilerini incelemektir. Nitel bir araştırma olan tezde durum çalışması deseni kullanılmıştır. ... -
Anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilerin okula ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2017)Bu araştırma, Tekirdağ ilinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı anadolu imam hatip liselerinde öğrenim gören öğrencilerin okula ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmanın ... -
Anadolu lisesi öğrencilerine uygulanan matematik tarihiyle zenginleştirilmiş öğretim programının matematik başarısına etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Lisesi öğrencilerine uygulanan tarihle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının matematik başarısına etkisini sınamaktır. Bu araştırma 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili ... -
Bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu çalışmanın amacı, bilgi evlerinde görev yapan öğretmenlerin maneviyatlarının örgütsel bağlılıklarıyla ilişkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenler ilçesinde hizmet veren bilgi evlerinde görev ... -
Davranış ve uyum problemi gösteren çocukların ebeveynlerinin değer algılarına ilişkin görüşleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada çocuklarda görülen davranış ve uyum problemi üzerinde ebeveynlerinin değer algılarının etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilmiştir. ... -
Destek eğitim odalarında eğitim alan okul öncesi kaynaştırma öğrencilerinin gelişimlerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarında kaynaştırma öğrencilerinin ve destek eğitim odalarında eğitim gören kaynaştırma öğrencilerinin gelişimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Destek eğitimin mevcut uygulamaları ... -
Devlet ilkokullarının yöneticileri ile özel ilkokulların yöneticilerinin stres düzeylerinin karşılaştırılması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı, 2018)Araştırmadaki hedef, devlet ilkokullarında çalışan yöneticiler ile özel ilkokullarda çalışan yöneticilerin stres düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırma anketini İstanbul ili, Bahçelievler ilçesinde çalışan ilkokul ... -
Devlet ve özel ilköğretim okulu yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin yeterlikleri (İstanbul ili, Bahçelievler ilçesi örneği)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmanın amacı, devlet ve özel ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin, bilişim teknolojilerini eğitim ortamlarına entegre etmek ve etkin kullanımlarını sağlamak için yerine getirmeleri gereken teknoloji ... -
Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin derslerde akıllı tahta kullanımına yönelik algı ve tutumları'nın incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2019)Bu yüksek lisans tez konusunun asıl amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenlerinin derslerde etkileşimli (akıllı) tahta kullanımına yönelik olarak, öğretmenlerin derslerde akıllı tahta kullanımına ilişkin görüş ve ... -
Ebeveynini kaybetmiş ergenlerin yas düzeyleri ile öz-anlayış arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada ebeveynini kaybetmiş ergenlerde yas düzeyleri ve öz-anlayış arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma lise son sınıfta öğrenim görmekte olan 143'ü erkek 107'si kız olmak üzere toplam 250 ergen ... -
Eğitim fakültelerinde çalışan öğretim elemanlarının sanal kaytarma düzeylerinin yordayıcısı olarak örgüt iklimi: İstanbul ili örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Örgüt iklimi; örgüt içerisinde örgüt üyeleri tarafından hissedilen atmosferdir. Çalışanların yöneticilerle ilişkisi birbirleri ile ilişkisini de kapsar. Sanal kaytarma ise; bireyin kendi taşınabilir cihazı ile veya örgütün ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin demokratik algı ve tutumları ile ahlaki olgunlukları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Demokratik Algı ve Tutumları ile Ahlaki Olgunlukları Arasındaki İlişkinin İncelenmesidir. Araştırma, 2017-2018 ve 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul Sabahattin ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum, akademik öz-yeterlik ve akademik güdülenme düzeylerinin incelenmesi: Bir vakıf üniversitesi örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile akademik öz yeterlik ve akademik güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini ... -
Eğitim kurumlarında okul kültürünün öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırma öğretmenlerin okul kültürü ile iş doyumu arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel nitelikte olup, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler 2017-2018 eğitim öğretim ... -
Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 2014)Bu araştırmanın amacı eğitim sistemindeki değişimlerden biri olan 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Sarıyer ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na ...