Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖksüz, Sena
dc.contributor.authorYalçın, Zeki
dc.date.accessioned2024-08-01T14:17:59Z
dc.date.available2024-08-01T14:17:59Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTDMjgfYTP5jq1VjK_4aq6wmOsaxnGg7VkdIoLnXKkmgf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/6379
dc.description.abstractDrama, öğrencilerin hem sözlü hem de sözsüz iletişim açısından diğerlerinin iletişimleri ve iletişimleri hakkında düşünmelerini ve geri bildirimde bulunmalarını sağlar. Öğrencinin deneyimlerine dayalı, dolayısıyla duygularını ve empatisini harekete geçiren bir eğitim modeli olarak da tanımlanabilir. Bu araştırma, drama etkinliklerinin ilkokul ve ortaokul öğrencilerinde sosyal beceri gelişimi ve motivasyon üzerindeki etkilerini incelemektedir. Araştırma grubu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Esenler ilçesindeki bir bilgi evinde destek eğitim gören öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bilgi evinde öğrenciler tarafından oluşturulan deney ve kontrol grubu olarak 15 kişilik iki grup oluşturulmuştur. Pandemi sürecinin etkilerini önlemek için araştırma sınırlı sayıda tutulmuştur. Araştırmada Deney-Kontrol Gruplarına deneme modeli olarak Ön-Son Test uygulanmıştır. Bu çalışmada Matson, Rotaatory ve Hesser tarafından 1983 yılında geliştirilen Matson Çocukların Sosyal Becerilerini Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde kontrol grubuna herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Deney grubuna ise dört haftalık etkinlik çerçevesinde muhtelif drama etkinlikleri uygulanmıştır. Dört haftalık eğitim süresinin ardından kontrol ve deney gruplarına aynı ölçekle son Test uygulanmış ve veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Veriler analiz edilirken parametrik testler kullanılmıştır. Çalışmada Ön-Son-Test dağılımı için Shapiro-Wilk testi kullanılmıştır. Deney-Kontrol Gruplarının Ön-Test puanları ile Deney-Kontrol Gruplarının Ön-Son Test puanları arasındaki farkı incelemek için bağımlı grup t-testi uygulanmıştır. Ayrıca Deney-Kontrol Gruplarının Son Test puanları arasındaki anlamlı farkı analiz etmek için kovaryans analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak drama etkinliklerinin uygulandığı deney grubunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuş ve öğrencilerin sosyal beceri gelişimini ve motivasyonunu olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractDrama allows students to think about and give feedback about the communication and communication of others in terms of both verbal and nonverbal communication. It can also be defined as an education model that is based on the student's experiences and therefore activates his feelings and empathy. This research examines the effects of drama activities on social skill development and motivation in primary and secondary school students. The research group was carried out on students who received support education in an information house in Esenler in the 2019-2020 academic year. In the information house, two groups of 15 people were formed as the experimental and control group created by the students. Research has been limited in number to prevent the effects of the pandemic process. In the research, Pre-Post Test was applied to the Experimental-Control Groups as a trial model. In this study, Matson Children's Social Skills Assessment Scale, which was developed by Matson, Rotaatory and Hesser in 1983, was used. No application was made to the control group in education and training activities. Various drama activities were applied to the experimental group within the framework of the four-week activity. After the four-week training period, the same scale was applied to the control and experimental groups, and the data were analyzed in the SPSS program. Parametric tests were used while analyzing the data. The Shapiro-Wilk test was used for the Pre-Post-Test distribution in the study. The dependent group t-test was applied to examine the difference between the Pre-Test scores of the Experiment-Control Groups and the Pre-Post-Test scores of the Experimental-Control Groups. In addition, covariance analysis was applied to analyze the significant difference between the Post-Test scores of the Experiment-Control Groups. As a result, a statistically significant difference was found in the experimental group in which the drama activities were applied, and it was determined that it positively affected the social skill development and motivation of the students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectSosyal Hizmeten_US
dc.subjectSosyal Becerien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectDrama Etkinliklerien_US
dc.subjectDramaen_US
dc.subjectSocial Worken_US
dc.subjectSocial Skillsen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectDrama Activitiesen_US
dc.titleDrama etkinliklerinin ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri gelişimine ve motivasyonuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of drama activities on the social skills development and motivation of primary and secondary studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record