Hizmet içi alandaki Türk İngilizce öğretmenlerinin Türkçe ve İngilizce'de kullandıkları kibarlık stratejilerinin karşılaştırılmalı analizi

View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2018Kind
masterThesisMetadata
Show full item recordCitation
Ak, D. (2018). Hizmet içi alandaki Türk İngilizce öğretmenlerinin Türkçe ve İngilizce'de kullandıkları kibarlık stratejilerinin karşılaştırılmalı analizi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
In this research, how Turkish in-service EFL teachers use the politeness strategies in an educational setting was investigated. The aim of this study is to identify whether there were differences in terms of politeness strategies when the language shifts from native to non-native in terms of academic instructions, motivation, evaluation and classroom management. With respect to this aim, in the educational year of 2015-2016, a questionnaire which contained as two parts was used to gather data from 96 participants who are EFL teachers in Anatolian Religious Vocational High Schools. The data was analyzed by Chi-square test via SPSS v24 (Statistical Package for Social Sciences). The findings showed that the teachers participated this research mostly applied bald-on record strategies in English while positive politeness strategies in Turkish. The gender variable was considered as an important factor in different strategies. The language shift variable also played a significant role in the study. The strategies were perceived differently when language shifted. Also, the use of the strategies for academic instruction, motivation, evaluation and classroom management was appreciated differently by the teachers. According to the findings, successions are made for further studies. Bu araştırmada Türk İngilizce öğretmenlerinin kibarlık stratejilerini bir eğitim ortamında nasıl kullandıkları incelenmektedir. Bu çalışmanın amacı, akademik yönerge, motivasyon, değerlendirme ve sınıf yönetimi açısından düşünüldüğünde, dilin anadilden yabancı dile geçişinde kibarlık stratejilerinin kullanımında bir fark olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda 2015-2016 eğitim-öğretim yılında iki parçadan oluşan bir anket, Anadolu İmam Hatip Lisesinde görev alan 96 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS v24 (Sosyal Bilimler için İstatistiksel Paket) ile Ki-Kare testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğu İngilizce konuşurken dolaysız strateji kullanırken Türkçe konuşurken pozitif kibarlık strateilerini tercih etmiştir. Cinsiyet değişkeni farklı stratejiler kullanımında önemli bir faktör olarak gözlemlenmiş olup dil değişimi de bu değişimi destekler nitelik sergilemiştir. Akademik yönergeler, motivasyon, değerlendirme ve sınıf yönetimi için kullanılan kibarlık stratejileri farklılaşma göstermektedir. Bulgular sonucunda, ileride yapılabilecek çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- İngiliz Dili Eğitimi [21]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Parti üyelerinin siyasi katılım düzeyi: İstanbul Ak Parti ve CHP örneği
Albayrak, Orhan (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, 2020)Bu çalışmada, Türkiye'de merkez siyasetin sağında ve solunda yer alan iki büyük partinin (Adalet ve Kalkınma Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi) çatısı altında bulunan, değişik siyasi görevler üstlenen parti üyelerinin ... -
Post-communist transition processes in Poland and Bulgaria
Ibish, Mevludin (Visions Magazine, 2019)After the fall of the Berlin wall in 1989, systematic political changes were happening in all communist societies. This moment, triggered new political developments, challenges, as well as democratic approaches through ... -
Öğretmenlerin iletişim becerileri ile politik becerileri arasındaki ilişki
Karaca, Elif (İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, okullarda görev alan öğretmenlerin, iletişim becerileri ile politik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada, İstanbul ili Avrupa Yakası'nda ki devlet okullarında görev yapan 399 ...