Yaratıcı drama yoluyla çocuklara verilen sosyal beceri eğitiminin anaokulu çocuklarının sosyal gelişimlerine ve yaratıcılıklarına etkisi
Citation
Sevgen, M. (2016). Yaratıcı drama yoluyla çocuklara verilen sosyal beceri eğitiminin anaokulu çocuklarının sosyal gelişimlerine ve yaratıcılıklarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Abstract
Araştırmada anasınıfına devam eden çocuklara yaratıcı drama yoluyla uygulanan sosyal beceri eğitim programının çocukların yaratıcı davranışlarına ve sosyal gelişimlerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla araştırma kapsamında çocukların yaratıcılıklarını değerlendirmek amacıyla Torrance Yaratıcı Düşünme Testi-Şekilsel formu kullanılmıştır. Sosyal becerilerini değerlendirmek amacı ile de Sosyal Beceri Ölçeği (4-6 yaş) kullanılmıştır. Çocukların yaratıcılıklarını geliştirmek ve sosyal gelişimlerini sağlamak için Yaratıcı Drama Eğitim Programı uygulanmıştır. This study aims to investigate the effects of attending kindergarten children's social development and social skills training program by practiced through drama and creative behavior. For this purpose, Torrance Test of Creative Thinking-Figural Form and Social Skills Inventory (4-6 years old) were used to evaluate the children's creativity. Creative drama training program was implemented to develop children's creativity and to provide social development.