İZÜ Eğitim Dergisi / IZU Journal of Education
İZÜ Eğitim dergisi bahar ve güz olmak üzere yılda 2 sayı yayınlanan hakemli uluslararası bir dergidir. Eğitimin farklı alanlarındaki bilimsel çalışmaların yayınlanmasını ve alan yazına katkı sağlamasını amaçlamaktadır. Derginin dili Türkçe ve İngilizce'dir. İZÜ Eğitim dergisi eğitim alanındaki özgün nitel, nicel , karma araştırmalara, kuramsal çalışmalara, kitap eleştirilerine yer vermektedir.
Collections in this community
-
İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 1, 2019 [7]
IZU Journal of Education, Volume 1, Issue 1, 2019 -
İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 1, Sayı 2, 2019 [5]
IZU Journal of Education, Volume 1, Issue 1, 2019 -
İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 2, Sayı 3, 2020 [8]
IZU Journal of Education, Volume 2, Issue 3, 2020 -
İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 2, Sayı 4, 2020 [5]
IZU Journal of Education, Volume 2, Issue 4, 2020 -
İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 3, Sayı 5, 2021 [4]
IZU Journal of Education, Volume 3, Issue 5, 2021 -
İZÜ Eğitim Dergisi, Cilt 3, Sayı 6, 2021 [4]
IZU Journal of Education, Volume 3, Issue 6, 2021
Recent Submissions
-
Türkiye’de evlilik uyumu ile ilgili yapılan doktora tezlerinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bu çalışmada; evlilik uyumu konu alınarak yazılmış doktora ve tıpta uzmanlık tezleri incelenmiştir. Bu çalışmanın amaç kısmında bazı sorular mevcuttur. Bu sorulara çalışmanın bulgular kısmında yanıt verilmiştir. Evlilik ... -
Yüz yüze ve online eğitim gören yabancıların Türkçe öğrenme düzeylerini etkileyen faktörlerin incelenmesi: Ankara üniversitesi TÖMER örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Günümüzde hayatımızın birçok alanında yüz yüze ve online eğitim kavramları giderek önem kazanan kavramlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı, yüz yüze ve online eğitim gören yabancıların Türkçe ... -
Öğretmenlerin öz yeterlilikleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerinin özyeterlilikleri ile sınıf yönetimi becerilerinin ne düzeyde olduğu; öğretmenlerin özyeterlilikleri ve sınıf yönetimi becerilerinin cinsiyet, eğitim düzeyi, bulunduğu okuldaki toplam ... -
Uzaktan eğitim uygulamalarının ortaöğretim öğrencilerindeki öğrenme düzeylerine etkisinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin uzaktan eğitim süreçlerine hazırbulunuşluk düzeyleri ile uzaktan eğitim süreçlerinde öğrenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmada nicel araştırma ... -
Okul kültürünün öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019)Bu araştırma öğretmenlerin okul kültürü ile iş doyumu arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel niteliktedir. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler 2017-2018 ... -
Öğretmenlerin informal iletişim düzeyleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2019)Araştırmanın amacı öğretmenlerin informal iletişim düzeylerinin örgütsel sinizm ile ilişkisini belirlemek ve bunun yanında öğretmenlerin informal iletişim ile örgütsel sinizm düzeylerinin bazı demografik değişkenlere ... -
İkili eğitim yapan okulların yöneticilerinin tam gün (normal) eğitime geçiş hakkında görüşleri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, MEB’e bağlı ilköğretim okullarının tam gün (normal) eğitime geçişi hakkında ikili eğitim yapan okul yöneticilerinin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılımı
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bu çalışmanın amacı öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılım düzeyinin belirlenebilmesidir. Bu araştırma genel tarama modellerinden betimsel tarama modelindendir. Araştırmanın evrenini Kosova da bulunan ... -
Yönetim süreçleri bağlamında Bilgievlerinin incelenmesi: Küçükçekmece Belediyesi örneği
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bu araştırmanın amacı bilgievlerinin yönetim süreçlerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu, Küçükçekmece Belediyesine bağlı 10 bilgievinde çalışan 1 koordinatör, 5 yönetici ve 5 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma ... -
Bilimsel araştırmalarda etik dışı davranışların nedenleri ve çözüm önerileri
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2021)Bilim bilinmeyene ulaşma arzusu ile ortaya çıkmaktadır. Bilgiye ulaşmayı gerçekleştiren bilim insanı ve sahip olduğu özellikler bilimsel süreç için önem arz etmektedir. Bilim insanın sahip olduğu bu özellikler bilimsel ... -
Öz liderlik ve mutluluk arasındaki ilişkinin öğretmen algılarına göre incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu araştırmada öğretmen görüşlerine göre öz liderlik ile mutluluk arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ilinde yer alan okullarda görev yapan 173 öğretmen katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla ... -
The relationship between in-service teachers’ mindset types and their efficacy beliefs in instructional strategies
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Mindset is the belief of whether people's abilities can be improved or not. It has been an essential phenomenon in education, and the value of this concept cannot be ignored in teachers' educational career. Teachers' ... -
Okullarda dedikodu ve söylenti durumunun incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve okul kademesi değişkenlerine göre okullardaki dedikodu ve söylenti durumunu belirlemektir. Bu araştırma, kesitsel tarama ... -
Liselere geçiş sistemindeki değişikliğin öğrenci profillerine yansıması üzerine fenomenolojik bir çalışma
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)2018 yılından itibaren liselere girişte yerel yerleştirme ve merkezi yerleştirme esasına dayalı yerleştirme yöntemine geçilmiştir. Öğrenciler, ya tercihleri doğrultusunda adreslerine yakın olan okullara sınavsız kayıt ... -
Okul yöneticilerinin etik liderlik özellikleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın ... -
Öğrencilerin başarısına ve öğrenmesine yönelik öğretmen görüşleri ölçeği (ÖBÖY-ÖGÖ)
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Gerçekleştirilen bu çalışma ile öğrencilerin başarısı ve öğrenmesine yönelik öğretmen görüşleri ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya öğretmenlik deneyimleri 1-40 yıl arasında değişen toplam 636 ilkokul, ... -
Ortaokul öğrencilerinde bilgisayar oyunu bağımlılığının ebeveyn davranışları açısından incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın temel amacı ortaokul öğrencilerindeki bilgisayar oyunu bağımlılık düzeyinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin cinsiyet, ebeveynlerinin çocuklarına bilgisayar oyunu oynarken süre ... -
PASS teorisi üzerine genel bir literatür taraması
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)PASS teorisinin temeli Luria’nın (1970) beyin çalışmalarına dayanmaktadır. Das, Naglieri ve Kirby (1994) tarafından PASS teorisi Planlama, Dikkat, Eş zamanlı ve Ardıl Bilişsel İşlemlerden meydana gelen nörobilişsel bir ... -
Gelişimsel yetersizliğe sahip çocuğu olan ve normal gelişim gösteren çocuğa sahip ebeveynlerin aile yaşam kalitesi algılarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Araştırmanın amacı, normal gelişen çocuklu anne-babalar ile gelişimsel yetersizliğe sahip çocuklu annebabaların aile yaşam kalitelerini incelemektir. Veri setini, İstanbul ilinde yaşayan gelişimsel yetersizliğe sahip ... -
Sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi
(İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2020)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir. Araştırma betimsel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın ...