dc.contributor.author | Doğan, Midrabi Cihangir | |
dc.contributor.author | Vatansever Bayraktar, Hatice | |
dc.contributor.author | Kadıoğlu Ateş, Hatice | |
dc.date.accessioned | 2019-07-13T08:39:56Z | |
dc.date.available | 2019-07-13T08:39:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.identifier.citation | Doğan, M. C., Vatansever Bayraktar, H., Kadıoğlu Ateş, H. (2019). Metaphorical Perceptions of Primary School Teachers towards Cursive Writing. İZÜ Eğitim Dergisi, 1(1), 21-50. | en_US |
dc.identifier.issn | 2667-7938 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/703 | |
dc.description | This study's abstract was presented verbally at the Internatıonal Symposıum on Strategıc and Socıal Research –ISASOR- held in Istanbul between May 3 and 5, 2018.
aBu çalışmanın bir bölümü 3-5 Mayıs 2018 tarihinde İstanbul’da düzenlenen Uluslararası Stratejik Sosyal Araştırmalar Sempozyumu’nda (ISASOR) sözlü bildiri olarak sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims at analyzing primary school teachers’ opinions on cursive writing and their metaphorical perceptions. The study is a qualitative research. Semi-structured interview method was employed to identify opinions of the teachers more clearly. The study group of the research study consisted of primary school teachers who worked at public and private schools in Bayrampasa, Kucukcekmece, Basaksehir, Kartal, Maltepe, Pendik districts of İstanbul province in the 2017-2018 academic year and participated to the study on a voluntary basis. Each teacher was interviewed for 15 minutes on average. In the scope of the interview, the question of “Cursive writing is like…. Because…” was addressed, and teachers were asked to fill the given form. The content analysis method was applied in the data analysis. The teachers’ confirmations were received by reading out their expressions. The interviews were conducted by a single researcher in each institution that teachers work. Due to the fact that a single researcher was responsible in the data collection process, a comparison between the data was not required. The valid metaphors were coded appropriately, and afterwards, themes were created according to the related codes. The codes were associated with an inductive method and a code-theme matrixing was provided. As a result of the study, the metaphors concerning the cursive writing were categorized as codes and themes. | en_US |
dc.description.abstract | Sınıf Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazıya İlişkin Metaforik Algılarıa
Midrabi Cihangir DOĞAN
Prof. Dr., Marmara Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
Hatice VATANSEVER BAYRAKTAR
Doç. Dr., İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
Hatice KADIOĞLU ATEŞa
Dr., İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
ÖZET
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazıya ilişkin görüşlerini ve metaforik algılarını incelemektir. Araştırma nitel bir çalışmadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2017-2018 eğitim öğretim yılında, İstanbul ili Bayrampaşa, Küçükçekmece, Başakşehir, Kartal, Maltepe, Pendik ilçeleri resmi veya özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenleri arasından gönüllülük esasına uygun olarak oluşturulmuştur. Her öğretmen ile ortalama 15 dakika görüşme yapılmıştır. Görüşme kapsamında öğretmenlere “Bitişik eğik yazı ……gibidir. Çünkü……” sorusu yönlendirilmiş ve önlerindeki forma yazmaları istenmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerde öğretmenlerin ifade ettikleri düşünceleri kendilerine okunarak teyitleri alınmıştır. Görüşmeler tek araştırmacı tarafından tüm öğretmenlerin görev yaptığı kurumda gerçekleşmiştir. Veri toplama sürecinde tek bir araştırmacının görev alması nedeniyle verilerde karşılaştırma yapma gereği duyulmamıştır. Geçerli metaforlar uygun şekilde kodlanmış ve daha sonra birbiriyle ilişkili olan kodlara uygun şekilde temalar oluşturulmuştur. Tümevarımsal yöntemle kodlar temalarla birleştirilmiş kod-tema ikilemesine gidilmiştir. Araştırma sonucunda bitişik eğik yazıya ilişkin metaforlar kod ve temalar şeklinde kategorize edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.ispartof | İZÜ Eğitim Dergisi / IZU Journal of Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Metaphor | en_US |
dc.subject | Cursive Writing | en_US |
dc.subject | Primary School Teacher | en_US |
dc.subject | Primary School | en_US |
dc.subject | Primary Education | en_US |
dc.subject | Metafor | en_US |
dc.subject | Bitişik Eğik Yazı | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmenleri | en_US |
dc.subject | İlkokul | en_US |
dc.subject | Temel Eğitim | en_US |
dc.title | Metaphorical perceptions of primary school teachers towards cursive writing | en_US |
dc.title.alternative | Sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazıya ilişkin metaforik algıları | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 21 | en_US |
dc.identifier.endpage | 50 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Vatansever Bayraktar, Hatice | |
dc.institutionauthor | Kadıoğlu Ateş, Hatice | |