A Discussion on the effects of religious terminology in physics education for high school students with a religious background
Citation
Köksal, K , Özdemir, A . (2019). A Discussion on the Effects of Religious Terminology in Physics Education for High School Students with a Religious Background. İZÜ Eğitim Dergisi, 1(1), 136-160.Abstract
In this paper we suggest that transmit of the knowledge from one person to the other and develop of certain capacities of the students during the teaching terms can be achieved by employing certain elements that already exist within the religious background of students as long as the target student population has that sort of background, and they are willing to incorporate that into their educational development. In our case, this is especially valid for certain parts of Turkey, where our studies took place and where religion plays an important role in daily life. However, the general universal concepts that we promote here can be applied to other parts of the globe by adjusting the terminology and concepts based on the student background. Bu çalışmamızda eğitim öğretim kapsamında bilginin kaynaktan hedef kitleye sağlıklı bir şekilde aktarımında rol oynayan olumlu ve olumlsuz faktörlerin önemi vurgulanmaktadır. Bu kapsamda özellikle dini bir arkaplana sahip öğrencilere fen bilimleri öğretiminde arka planın olumlu etkisinin olup olmadığını anlamaya çalıştık. Çalışmamıza konu olan hedef kitledeki öğrencilerin kendi bilişsel gelişimlerine katkı sağlayacağına inanmaları durumunda, sahip olukları dini arkaplanın eğitime entegre edilerek bilginin aktarımında ve öğrencilerin kapasitelerinin geliştirimesinde rol oynaması hedeflenmektedir. Bu durum Türkiye'de bazı bölgelerde geçerli olmakla birlikte, biz de çalışmamızı dinin günlük yaşama yön verdiği lokasyonlarda gerçekleştirdik. Bununla birlikte bu çalışmada tarif ettiğimiz genel evrensel konseptler öğrencilerin sahip oldukları altyapı ve kullanılan terminoloji göz önünde bulundurularak dünyanın farklı yerlerinde uygulanabilir.