Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorErtürk, Abbas
dc.contributor.authorKeskinkılıç Kara, Sultan Bilge
dc.contributor.authorZafer Güneş, Demet
dc.date.accessioned2019-08-31T12:10:23Z
dc.date.accessioned2019-08-13T09:35:21Z
dc.date.available2019-08-31T12:10:23Z
dc.date.available2019-08-13T09:35:21Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/237898
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12436/733
dc.description* Abbas Ertürk. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi ve Denetimi, abbaserturk@mu.edu.tr * Sultan Bilge Keskinkılıç Kara. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi ve Denetimi, bilge.kara@izu.edu.tr * Demet Zafer Güneş. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi ve Denetimi, demet.gunes@izu.edu.tr
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yönetsel destek algısının çalışanlarda duygusal emek ve psikolojik iyi oluşu etkileme düzeyini belirlemektir. Araştırma tarama türünde desenlenmiştir. Çalışmanın örneklemini 412 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin yönetsel destek algılarını belirleyebilmek amacıyla Yönetsel Destek Ölçeği, duygusal emek düzeylerini belirlemek amacıyla Duygusal Emek Ölçeği ve psikolojik iyi oluş düzeylerini belirlemek amacıyla Psikolojik İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde standart sapma, aritmetik ortalama, t testi, ANOVA testi ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin yönetsel destek algıları ve psikolojik iyi oluş düzeyleri yüksek, duygusal emek düzeyleri ise orta olarak belirlenmiştir. Ayrıca, algılanan yönetsel desteğin öğretmenlerin duygusal emek düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olmadığı, psikolojik iyi oluşu ise düşük düzeyde yordadığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of administrative support on emotional labor and psychological well-being. The study is designed in the survey model. The sample of the study consists of 412 teachers. The data of the study was collected through three scales, namely "Administrative Support Scale", which was used in order to determine teachers' perceptions about administrative support; "Emotional Labor Scale" applied so as to determine their level of emotional labor and "Psychological Well-Being Scale" implemented to determine their level of psychological well-being. In order to analyze the data, standard deviation, mean, t-test, ANOVA and regression analysis were used. According to the findings obtained from this study, the level of teachers' perceptions regarding administrative support and psychological well-being was determined to be high. However, their levels of emotional labor were found to be moderate. In addition, it was identified that the administrative support perception of teachers did not predict emotional labor while administrative support perception of teachers predicted psychological well-being at a low level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesi
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectYönetici desteği
dc.subjectÇalışan psikolojisi
dc.subjectSchool
dc.subjectTeacher
dc.subjectManagerial support
dc.subjectEmployee psychology
dc.titleDuygusal emek ve psikolojik iyi oluş: bir yordayıcı olarak yönetsel destek algısıen_US
dc.title.alternativeEmotional labor and psychological well-being: perception of administrative support as a predictoren_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-3324-6731
dc.authorid0000-0003-1951-7838
dc.authorid0000-0002-1334-7199
dc.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1722en_US
dc.identifier.endpage1744en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.institutionauthorKeskinkılıç Kara, Sultan Bilge
dc.department-tempİstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesien_US
dc.identifier.trdizinid237898


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record