dc.contributor.author | Şirin, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2019-08-31T12:10:23Z | |
dc.date.accessioned | 2019-08-13T09:35:22Z | |
dc.date.available | 2019-08-31T12:10:23Z | |
dc.date.available | 2019-08-13T09:35:22Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.issn | 1303-880x | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprek5EYzBOQT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12436/749 | |
dc.description | * Turgay Şirin. Yrd. Doç. Dr. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü. E-mail: turgay.sirin@izu.edu.tr, turgay@turgaysirin.com | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, lise düzeyinde eğitim gören ergenlerin, problem çözme becerileri ile öznel dindarlık algıları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma, ilişkisel tarama modeline dayalı, betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini toplamda 293 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Problem Çözme Envanteri (PÇE)” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin problem çözme becerileri ile öznel dindarlık algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Aynı şekilde problem çözme becerileri ve öznel dindarlık algıları ile çeşitli demografik değişkenler arasında da anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | … | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Ensar Neşriyat | |
dc.relation.ispartof | Değerler Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ergenlik | |
dc.subject | Problem çözme becerisi | |
dc.subject | Psikoloji | |
dc.subject | Eğitim | |
dc.subject | Dindarlık algısı | |
dc.subject | Adolescence | |
dc.subject | Problem solving skills | |
dc.subject | Psychology | |
dc.subject | Education | |
dc.subject | Perception of religiosity | |
dc.title | Ergenlerin Problem Çözme Becerileri ile Öznel Dindarlık Algıları Arasındaki İlişkinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Investigation of the Relationship Between Adolescent Problem-Solving Skills and Perceptions of Subjective Religiosity According to Various Variables | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.authorid | Turgay Şirin| 0000-0002-4872-7386 | |
dc.department | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.issue | 33 | en_US |
dc.identifier.startpage | 177 | en_US |
dc.identifier.endpage | 222 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |
dc.institutionauthor | Şirin, Turgay | |
dc.department-temp | İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi | en_US |