Öğretmenlerin informal iletişim düzeyleri ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmanın amacı öğretmenlerin informal iletişim düzeylerinin örgütsel sinizm ile ilişkisini belirlemek ve bunun yanında öğretmenlerin informal iletişim ile örgütsel sinizm düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre farklılaşma durumunu incelemektir. Nicel araştırma deseni ile tasarlanan çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili, Bağcılar ilçesinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul ve ortaokullarında görev yapan 405 öğretmen oluşturur iken evreni ise Bağcılar ilçesi öğretmenlerdir. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu”, “İnformal İletişim Ölçeği” ve “Örgütsel Sinizm Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre öğretmenlerdeki informal iletişim düzeyi, yaş değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşırken diğer değişkenlere göre (cinsiyet, medeni durum) anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. Örgütsel Sinizm ise cinsiyet, yaş ve medeni durum değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmamaktadır. İnformal İletişim ile Örgütsel Sinizm arasında toplam puan kapsamında negatif yönde anlamlı olmayan ilişki tespit edilmiştir. Öğretmenlerin informal iletişim düzeylerinin yüksek, örgütsel sinizim düzeylerinin düşük olduğu görülmektedir. İnformal iletişim becerileri puanı arttıkça örgütsel sinizm puanlarının azaldığı ancak aralarındaki ilişkinin istatistiksel düzeyde anlamlı olmadığı söylenebilir.

The aim of the study is to determine the relationship between teachers 'informal communication levels and organizational cynicism, as well as to examine the differentiation of teachers' informal communication and organizational cynicism levels according to some demographic variables. The study was designed with quantitative research design and relational survey model was used. The sample of the research; In the 2017-2018 academic year, 405 teachers working in primary and secondary schools. In this study, a quantitative research method, relational screening model, which aims to collect data to determine the specific characteristics of a group, was used. “Personal Information Form”, form Informal Communication Scale ”and “Organizational Cynicism Scale” were used as data collection tools. According to the findings of the study, the level of informal communication among teachers differed significantly according to age variable, but not significantly differed from other variables (gender, marital status). Organizational Cynicism, on the other hand, does not differ significantly according to gender, age and marital status. In the context of total score, there was a negative non-significant relationship between informal communication and organizational cynicism. It is seen that teachers' informal communication levels are high and organizational cynicism levels are low. It can be said that as the scores of informal communication skills increase, organizational cynicism scores decrease, but the relationship between them is not statistically significant.

Açıklama

* Sorumlu yazar: nuketafat@hotmail.com. Nüket Afat. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İstanbul, Türkiye. * Nuray Arslan. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İstanbul, Türkiye. * Bu çalışma, Nuray Arslan’ın, Dr. Nüket Afat danışmanlığında İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde yaptığı lisansüstü tezin bir bölümünden üretilmiştir.

Anahtar Kelimeler

İnformal iletişim, Örgütsel sinizm, Öğretmen, Informal communication, Organizational cynicism, Teacher

Kaynak

İZÜ Eğitim Dergisi / IZU Journal of Education

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

2

Künye

Afat, N., Arslan, N. (2019). Öğretmenlerin İnformal İletişim Düzeyleri İle Örgütsel Sinizm Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İZÜ Eğitim Dergisi, 1(2), 218-249.

Onay

İnceleme

Ekleyen

Referans Veren